واحد مرکزی خبر نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل پنجشنبه مذاکره برای حل و فصل بحران عراق را آغاز کرد. 

رایزنی ها درباره بحران عراق ، اندکی پس از ساعت 11:30 بامداد (15:30 به وقت گرینویچ) پشت درهای بسته آغاز شد و قرار است اعضای شورای امنیت از راه ارتباط ویدئویی با «نیکلای ملادنوف» نماینده ویژه این سازمان در عراق، درباره اوضاع عراق بحث و تبادل نظر کنند.
اندکی پیش از آغاز نشست شورای امنیت، شاهدان اعلام کردند نیروهای عراقی شبه نظامیانی را که کاخ صدام حسین دیکتاتور مخلوع عراق را در تکریت اشغال کرده اند، هدف حملات هوایی قرار دادند.
«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران گفت: «واضح است که اوضاع عراق بسیار حساس و بحرانی است و به طور مشخص ریشه آن به اتفاقاتی باز می گردد که طی سال های 2003 و 2004 در عراق روی داد و به اعتقاد ما مأموریت نیروهای خارجی در عراق در آن مقطع کامل نشد.»
اخبار تحولات عراق حاکیست کردهای این کشور کنترل شهر نفتی کرکوک را به کنترل خود درآورده اند و شبه نظامیان سنی نیز به طرف بغداد یورش برده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه تصرف شهر موصل در شمال عراق را بدست شبه نظامیان داعش به شدت محکوم کرد. این شورا داعش را در فهرست سیاه گروههای تروریست قرار داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =