نسیم آنلاین نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: "داعش" با حمله به موصل به دنبال شکستن محاصره نیروهای خود در "فلوجه" بود/ کشورهای اروپایی در آینده در معرض تهدید اینگونه گروهک‌ها هستند

مهمترین محورهای سخنان نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
- در عملیات‌های نامتقارن همواره مراکز حساس برای برخی از کشورها اهمیت دارد مثلا در سوریه دمشق از مراکز حساس بشمار می‌رود و زیر نظر داشتن سایر نقاط از اهمیت چندانی در مناطق استراتژیک برخوردار نیست، لذا ممکن است دولت عراق هم تمرکزش در حال کنونی بر روی مراکز کلیدی همچون بصره باشد.
-" داعش " به دنبال این است تا دولت اسلامی شام و عراق را تشکیل دهد لذا برای رسیدن به این هدف فعالیتهای خود را د تا دیروز در فلوجه و امروز در نقاط دیگر آغاز کرده‌اند. خارج کردن نیروهای تروریستی " داعش " در فلوجه که تحت محاصره نیروی نظامی عراق هستند می‌تواند از دیگر اهداف این گروهک بشمار رود لذا با اقدامات تروریستی در کرکوک و موصل به دنبال این هستند تا نظر دولت را به این سمت متمایل کند تا گروههای خود در فلوجه را بتوانند آزاد کنند.
-ایران نباید اجازه بدهد تا هیچ تهدیدی به مرزهایش نزدیک شود چراکه همه کشورهای جهان سعی می کنند با مراکز حساس و استراتنژیک حائلی را با ایجاد کنند تا تهدید را از کشور و مرزهای خود دور شود. هیچ نیروی تروریستی نباید در عراق شکل بگیرد چراکه شکل گرفتن چنین نیروهای تروریستی فی نفسه و از لحاظ عقیدتی تهدید علیه ایران بشمار می روند لذا ایران باید کل منطقه لبنان، سوریه و عراق را منطقه امنیتی برای خود در نظر بگیرد.
-گروهک تروریستی " داعش " در حال حاضر نمی تواند تهدیدی علیه ایران باشد اما تفکر این نیروها می تواند در بلند مدت تهدیدی برای کشورمان بشمار برود.
-طرح و اساس استراتژی که در حال حاضر در منطقه طراحی شده است بی ثبات کردن منطقه را هدف گرفته است و آن پروژه جنگ تمدن‌ها را که قرار بود میان اسلام و مسحیت و مسحیت با آیین کنفسیوس ایجاد شود امروزه به درون تمدنی میان مسلمانان تبدیل شده که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدیریت می شود.
- ارتش عراق به اندازه کافی نیرو برای مقابله با "داعش" در اختیار دارد و ایران در صورت نیاز می‌تواند مسأله هدایت و فرماندهی را بر عهده بگیرد.
-ویژگی گروه‌های تروریستی " داعش " و " تکفیری ها " سیال بودن آنها می باشد و نمی توان مشخص کرد که این گروهک ها چه کشوری را بعد از شکست در عراق و یا هر کشور دیگر را برای خود انتخاب خواهند کرد، ولی کشورهای اروپایی از کشورهایی هستند که در آینده درمعرض تهدید گروهک‌های ترویستی قرار خواهند گرفت.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    64 2
    حرف بیخود چرا میزنی به جای این خوش خیالی ها باید تماما آماده باشیم این بی پدر مادر های تکفیری هر کاری ازشون بر میاد کی فکر میکرد ظرف چند روز چند استان بزرگ عراق رو بگیرن در این موقعیت حساس هر کس در خواب غفلت باشه خیانت به اسلام و ایران کرده خبرآنلاین حتما منتشر کن ....