تسنیم نوشت:

رئیس سازمان انرژی اتمی از مصوبه هیئت دولت برای عملیاتی کردن تاسیس ۲ نیروگاه هسته‌ای خبر داد و گفت: نیاز اولیه ما برای غنی‌سازی‌ تا ۷-۸ سال آینده نیروگاه بوشهر است.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه‌های ایران که توسط بانک پاسارگاد در دانشگاه خاتم برگزار شده بود، در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه ایران همواره در مذاکرات تاکید دارد غنی‌سازی را براساس نیاز انجام خواهد داد، در حال حاضر به چه تعداد سانتریفیوژ احتیاج داریم، اظهار داشت: این را ما نمی‌گوییم، خود بیانیه مشترک و اقدام مشترک می‌گوید که غنی‌سازی باید براساس نیازهای اولیه ایران تعریف شود.

وی در پاسخ به تاکید خبرنگار ما مبنی بر اینکه هم‌اکنون به چه میزان سانتریفیوژ احتیاج داریم، گفت: مهمترین نیاز عملی ما در ۸-۷ سال آینده نیروگاه بوشهر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک بودن زمان مذاکرات ۱+۵ آیا بنا نیست وارد متن توافقنامه شویم، گفت: الان زمان مناسبی برای صحبت و شرح این مساله نیست و بگذارید یک مقدار مسائل جلو برود و بعد درباره آن اظهارنظر کنیم.

مذاکرات با روس‌ها/ توافق دولت برای ایجاد دو نیروگاه هسته‌ای

صالحی درباره مذاکرات با روس‌ها برای ایجاد ۸ نیروگاه هسته‌ای گفت: در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به نتیجه نهایی برسیم.

وی اضافه کرد: فعلا تاسیس ۸ نیروگاه یک بحث درازمدت است و در کوتاه‌مدت طبق مصوبه دولت ۲ نیروگاه را عملیاتی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت آب سنگین اراک تصریح کرد: ما داریم باز طراحی می‌کنیم که میزان تولید پلوتونیم را از ۹ الی ۱۰ کیلو به زیر یک کیلو برسانیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    7 0
    لطفا خبر فوق را تصحیح بفرمایید: نیروگاه آب سنگین اراک، آب سنگین تولید نمیکند که کسی تولید آب سنگین آن را به زیر یک کیلو برساند در اینگونه راکتورها از هزاران لیتر آب سنگین استفاده شده که باعث میشود نیازی به اورانیوم غنی شده نداشته باشد و بتوانند از اورانیوم طبیعی بعنوان سوخت استفاده کنند.یکی دیگر از خصوصیات اینگونه راکتورها میتواند تولید بالای پلوتونیوم آنها باشد.پلوتونیم حتی از اورانیوم با غلظت ۹۵٪ هم برای تولید بمب اتمی کارآمدتر است.آقای صالحی اشاره دارند به تغییرات ساختاری در این راکتور بطوری که تولید پلوتونیوم آن به زیر یک کیلوگرم برسد نه تولید آب سنگین
  • علی A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    2 11
    فقط شما را به خون شهدای هسته ای مواظب باشید خیانت نکنید