العالم نوشت:

یک روزنامه عراقی با اشاره به جنایتهای داعش در استان نینوا، تأکید کرد که عناصر این گروه تروریستی ده ها تن از اقلیتهای ساکن این استان از جمله شیعیان، مسیحیان، شبک و ایزدی ها را به قتل رسانده اند.

روزنامه "الصباح" تأکید کرد که عناصر داعش که از حمایت گسترده خارجی برخوردارند، در حمله به شهر موصل در استان نینوا، علاوه بر غارت اموال و دارایی ها، جنایتهای بسیاری را علیه اقلیتها مرتکب شدند.
بر اساس این گزارش عناصر داعش، قاتلان و قاچاقچیانی را که در زندانهای استان نینوا محبوس بودند، فراری دادند.
"حینن القدو" دبیرکل تجمع دموکراتیک "شبک" گفت: عناصر داعش در حال کشتار جمعی مسیحیان، ایزدی ها، شیعیان، ترکمان و دیگر اقلیتها به ویژه در دشت نینوا هستند.
القدو از دولت عراق خواست که ساکنان تلعفر را مسلح کند و تروریستها را با هواپیما هدف قرار دهد.
وی افزود: تروریستها خودشان را به روستاهای محل زندگی شبک‌ها رسانده اند و اکنون در حال سوزاندن منازل مردم و قتل وحشیانه آنان هستند و اقلیتهای دیگر استان نینوا نیز چنین وضعیتی دارند.
القدو تأکید کرد: اجساد سربازان و شهروندان بیگناه که به دست عناصر داعش به قتل رسیده اند در بیشتر خیابانهای استان نینوا به چشم می خورد، و بسیاری از خانواده ها اکنون تلاش می کنند تا روستاها را ترک کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    آیا فکر نمی کنید مقامات ایران در مواجهه با این بلای عظیم در خوابند یا خود را به خواب زده اند و اتحاد کردها و اعراب سنی را در تصرف موصل این شاه کلید فتح یغداد و حلب و دمشق را نمی بینند پس چه شد نظامیانی که امریکا را تهدید می کردند و از دخالت در عراق واهمه دارند با شعارهای توخالی مرگ بر امریکا نمی شود خوشبخت شد دیر بجنبید این اتش کلیه مناطق مرزی ایران را جمعیت اهل سنت در انها قالب است در بر خواهد گرفت اگرچه الان اوضاع ارام است اما با تشکیل حکومت داعش تحولات سالهای بعد را انها رقم خواهند زد همین الان انها برای داعشی دعا می کنند چونکه جرات حمایت علنی
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    یه کاری بکنید این آشغال رو نابود کنید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    همینو کم داشتیم، میخاید عراق هم بشه فلسطین، اقا بس کنید به مملکت خودتون برسید تموم کنید مسخره بازی رو
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    نابود باد وهابیه جاهلکمتر از سگن نابود تر باد حامی اینهاخود سگن نابود تر و نابود تر باد کسانی که همه ی اینها را اداره میکنند و علاوه بر منافع مادی به چیزای مهمتر دست پیدا میکننگردانندگان سگان
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    خدا به خیر کنه .جنگ شیعه وسنی . مقادیر بسیار فروش اسلحه به نفع دولت های غربی وشرقی
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    قابل توجه مدعیان حمایت از حقوق از بشر
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    خدایا به داد شان برس
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • m.g IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    شبیه حمله ی وحشیانه ی یزید ملعون به مدینه دارن قتل و غارت و خونریزی می کنن پست فطرتها ای انکه از جنس علی هستی و نامت همانند نام علی لرزه بر تن دشمنانت می اندازد ادرکنی