تسنیم نوشت:

رهبر جریان صدر آمادگی این جریان را برای تشکیل گردان‌هایی برای دفاع از اماکن مقدس در عراق اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری المسله؛ مقتدی صدر رهبر جریان موسوم به صدری ها امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حاضریم برای دفاع از مقدسات در عراق گردان های السلام (گردان‌های صلح) تشکیل دهیم.

وی در این باره افزود: هدف از تشکیل این گردان ها تنها دفاع از عتبات عالیات و مساجد و حسینیه ها و کلیساها و مراکز عبادی خواهد بود.

مقتدی صدر در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است: ما نمی توانیم در برابر آن چه در عراق امروز روی می دهد دست بسته نظاره گر بنشینیم مقدسات ما در معرض خطری جدی قرار گرفته اند، و منظورم از مقدسات عتبات عالیات و مساجد و کلیساها و حسینیه ها و مراکز عبادی است، از این رو من اعلام می کنم که می توان برای دفاع از این مراکز دینی گردان هایی را تشکیل داد و انها را گردان های صلح بنامیم.

وی در این خصوص توضیح داد: گردان های صلح با همکاری و هماهنگی با دولت باید تشکیل شوند، باید کسانی در این گردان ها عضویت یابند که مال دنیا و ثروت های این جهان در انها تاثیر نگذاشته باشد و به دنبال دست آوردن حقوق و مزایا از این وظیفه نباشند.

مقتدی صدر در ادامه گفت: تنها شرط عضویت در این گردان ها این است که اعضا پیش از این در نهادهای امنیتی و گروه های دولتی عضویت نداشته باشند چرا که این نهادها از نظر عملکرد مشکل دار بودند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    واقعا گفته"گردان السلام"؟ گردان كلمه فارسي با السلام عربي؟؟
  • بی نام EU ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    مقدسات اصلی جان و مال هموطنانته.. اگر راست میگی گردان دفاع از نوامیس و جان و مال هموطنات راه بنداز