ایسنا نوشت:

به نقل از خبرگزاری رویترز، رومینگ نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بدون توجه به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که رسیدن به توافقی که تضمین کند ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند اولویت است نه ضرب الاجل ۲۰ ژوییه.

مقامات غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم که بیش از میزان مورد نیاز برای اهداف صلح آمیز است متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران تاکید می‌کند این میزان اورانیوم غنی شده را برای تامین سوخت مورد نیاز راکتورهای هسته‌ای‌اش لازم دارد تا وابستگی خود را به تامین‌کنندگان خارجی متوقف کند.

براساس این گزارش لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز روز گذشته در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی فرانسوی گفته بود ایران و گروه ۱+۵ هم اکنون در مذاکرات‌شان به یک دیوار ضربه می‌زنند و اگر ایران می‌خواهد به توافق جامع دست پیدا کند باید از خواسته خود برای برخورداری از هزاران سانتریفیوژ کوتاه بیاید.

وی هم‌چنین گفته بود غرب از ایران می‌خواهد که تنها چند صد سانتریفیوژ در اختیار داشته باشد در حالی که ایران خواستار هزاران سانتریفیوژ است.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر چهارشنبه سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه با همتای فرانسوی‌اش در رزیدانس سفیر ایران در ژنو دیدار کرد.

نیکلاس دوریویر، نماینده جدید فرانسه در گروه ۱+۵ است که به تازگی جانشین ژاک اودیبر شده است.هم‌چنین ایران و آمریکا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ژنو در حدود ۱۲ ساعت رایزنی کردند.

عراقچی با اشاره به دو روز مذاکره با طرف آمریکایی گفته است که «تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود اما اختلاف‌ها هنوز به قوت خود باقی است.»

هم‌چنین قرار است در چارچوب مذاکرات ایران و ۱+۵، یک‌شنبه هفته آینده، نماینده‌ی آلمان در گروه ۱+۵ در سفری کوتاه به ایران با سیدعباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای دیدار کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =