تسنیم نوشت:

 پایگاه اسرائیلی "دبکا" طی گزارشی اعلام کرده است در اختیار گرفتن کنترل موصل نشان‌دهنده تلاش "ابوبکر البغدادی" فرمانده گروه تروریستی داعش برای تاسیس یک دولت مستقل از القاعده در قلب خاورمیانه است.
پایگاه صهیونیستی "دیبکا" با انتشار گزارشی در خصوص سیطره تروریست‌های داعش بر شهر موصل عراق، پیش‌بینی کرده است که سقوط شهر موصل به دست افراد مسلح راه را درمقابل آنان برای رسیدن به بغداد پایتخت عراق باز می‌کند.

این پایگاه اطلاعاتی که رابطه تنگاتنگی با سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد اعلام کرده است که سیطره افراد مسلح بر شهر موصل تاثیرات بسیار بزرگی در منطقه خاورمیانه به خصوص سوریه و عراق خواهد داشت.

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود می‌نویسد: سیطره گروه‌های مسلح بر شهرهای موصل و فلوجه به آنان این امکان را داد که نفوذ خود بر رودخانه دجله از سوریه تا عراق را گسترش داده و سیطره آنان بر رودخانه الفرات نیز این گروه‌ها را قادر می‌سازد تا کنترل منابع آب شهرهای مرکزی عراق و جنوب ایران را در دست بگیرند.

دبکا تاکید کرده است که در اختیار گرفتن کنترل موصل نشان‌دهنده تلاش "ابوبکر البغدادی" فرمانده گروه تروریستی داعش برای تاسیس یک دولت مستقل از القاعده در قلب خاورمیانه است.

این پایگاه خبری همچنین در گزارش خود می‌نویسد که سیطره افراد مسلح وابسته به داعش بر موصل باعث می‌شود تا این گروه کنترل چاه‌های نفت مهم در کرکوک را که به ترکیه نفت صادر می‌کنند را در اختیار بگیرند.

دبکا در پایان گزارش خود در عین حال نوشت که سیطره داعش بر موصل جبهه جدیدی را برای ایران و حزب الله جهت مبارزه با این گروه‌ها در عراق و در کنار سوریه باز می‌کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    پس این آمریکا در عراق چه غلطی کرد صدام رو از بین برد ده تا دیگه جاش گذاشت