بازیگر و کارگردان سینمای ایران در شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ در اسکاتلند ریاست داوران بخش جایزه بین‌الملل را به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره فیلم ادینبورگ که یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی دنیاست، سه‌شنبه اسامی داوران پنج بخش مسابقه این دوره جشنواره را اعلام کردند.

نیکی کریمی بازیگر، نویسنده، کارگردان و عکاس ایرانی، رئیس داوران بخش جایزه بین‌الملل است. این بخش با هدف شناسایی و تقدیر از استعدادهای فیلمسازی خارج از بریتانیا که به گفته برگزارکنندگان جشنواره، آثارشان خلاق و نوآورانه است و نیاز به توجه بیشتر دارد، راه‌اندازی شده است. برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بخش مسابقه بین‌الملل جایزه‌ای نقدی به ارزش 10 هزار پوند دریافت می‌کند.

مایکل فیتس‌جرالد تهیه‌کننده و مارک رابینوویتس خبرنگار دیگر داوران بخش جایزه بین‌الملل این دوره جشنواره فیلم ادینبورگ هستند که 18 تا 29 ژوئن (28 خرداد تا 8 تیر) برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره ادینبورگ همچنین اسامی داوران جایزه مایکل پاول، بخش مسابقه فیلم مستند، بخش مسابقه فیلم کوتاه و بخش منتقدان دانشجو را اعلام کرده‌اند.

جایزه مایکل پاول که برای تقدیر از فیلم‌های بلند داستانی سینمای بریتانیا در نظر گرفته شده، سال 1993 راه‌اندازی شد و نام آن نوعی ادای احترام به مایکل پاول فیلمساز مطرح بریتانیایی است.

انتظار می‌رود 156 فیلم از 47 کشور در جشنواره ادینبورگ 2014 به نمایش درآیند که در میان آن‌ها 11 فیلم اولین بار در دنیا در این جشنواره روی پرده می‌روند. جشنواره فیلم ادینبورگ سال 1947 راه‌اندازی شد و به لحاظ برپایی مستمر، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیاست.

کریمی سابقه داوری در تعدادی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی از جمله کن، برلین و کارلووی واری را دارد.

سایت رسمی جشنواره فیلم ادینبورگ / 10 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمیل IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    25 38
    واقعا هنرمندی با شخصیت و با وقار و آبرودار سینما ایران هستن،خدا حفظش کنه که همیشه شان مملکت و ملت را نگه میدارد.من بشخصه میگم دمش گرم.
  • بختیاری A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    34 25
    تبریک ب خانم کریمی .که نشان از توانایی والای این هنرمند گرانقدر کشورمان دارد
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    47 31
    افرین بر شما بانوی هنرمند
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    25 4
    دلواپسان جهت اقدامات لازم پيشگيرانه لطفاً
  • جيران A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    44 0
    سونامي جديد دلواپسان در راه است
    • سمانه A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      2 0
      امسال گویا سال داوری سینماگران ایرانی درجشنواره های جهانی است. داوری حاتمی و کیارستمی درکنریاست اصغرفرهادی بر مسند هیئت داوران جشنواره آسیاپاسیفیکمعروف به اسکار آسیاو حالا هم نیکی کریمی.
  • تفرشی رو عشق است A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    4 2
    درود بر بانوی هنرمند تفرشی که مایه افتخار ماست
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    5 2
    درود بر تو بانوي هنرمند