مهر نوشت:

 قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی، طرح مسئله بهشت یا جهنم رفتن مردم را مسئله‌ای سیاسی دانست و در مورد سخنان آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ایشان اگر تذکری دارد با حفظ حرمت‌ها مطرح کند.

اسدالله بادامچیان در حاشیه دیدار اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دینی که خداوند فرستاده برای کل بشریت است و اسلام تنها دین ما نیست.

وی گفت: آیا خداوند نمی‌توانست مردم را به گونه‌ای بیافریند که همه آنها دین را عمل کنند؟ خداوند می‌توانست این کار را بکند اما انسان‌را با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف آفرید تا با اختیار و اراده خودش آزادانه مسیرش را انتخاب کند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه اسلام دین اجباری و تحمیلی نیست اظهار کرد: انتخاب دین انتخاب آزادانه و آگاهانه است، به این است که خداوند می‌فرماید «لا اکراه فی الدین». اما این مسئله غیر از این است که دین را تبلیغ نکنیم یا حکومت زمینه‌ای را فراهم نکند که مردم بتوانند دینشان را حفظ کنند، یا در مقابل تهاجم دشمنان علیه دین ساکت بمانند. نظام اسلامی نمی‌تواند در مقابل اینها ساکت باشد. پس حکومت دین را اجبار نمی‌کند اما برای مردم زمینه سازی می‌کند تا مردم آزادانه و به راحتی بتوانند مسیر دین را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: حکومت، دین را تحمیل نمی‌کند اما در حفاظت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی وظیفه دارد و باید جامعه اسلامی و دولت کریمه تشکیل شود.

بادامچیان با بیان اینکه این حرف‌ها سئوال‌های مورد خواست مردم برای انتخاب آگاهانه است، اظهار کرد: ملت ما باید پاسخ خود در این موارد را از علما بگیرند ولی از طرفی دیگر این یک بازی سیاسی است که مردم در بازی‌های سیاسی باید با بصیرت هوشیار باشند.

وی گفت: حکومت کی مردم را به زور به طرف دین برده که این حرف‌ها زده می‌شود. اینها با این حرف‌ها می‌خواهند بگویند اسلام به زور می‌خواهد دین را به مردم اجبار کند.

آیت‌الله مصباح اگر تذکری دارد با حفظ حرمت‌ها مطرح کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به رئیس جمهوری اظهار کرد: مشی افراد و چهره های گوناگون و فرقه‌های اسلامی متفاوت است ولی در کشور ما شاخص، امام است و بعد از ایشان مقام معظم رهبری. بنابراین این بزرگواران هر طور که رفتار کردند ما هم باید همان طور رفتار کنیم.

وی تاکید کرد: در جامعه آزاد اسلامی می‌شود گفت این طور حرف زد یا نزد اما اسلام تفریط و افراط را جایز نمی‌داند.

بادامچیان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علیه اسلام که تندروی یا کندروی را از نشانه‌های انسان ناآگاه می‌داند اظهار کرد: اینکه در کنار امام - نه جلوتر و نه خیلی عقب‌تر - باشیم مهم است.

وی اضافه کرد: امام حسین علیه السلام وقتی خواستند به کوفه بروند 13 نفر از رجال بزرگ از جمله محمد حنفی، عبدالله ابن جعفر، عبدالله ابن عباس و... با ایشان مخالفت کردند اما کسی که دنبال امام راه افتاده انسانی آزادمرد است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آیت‌الله - مصباح یزدی - که یک شخصیت علمی است یا هر فرد دیگری وقتی نقد یا تذکری دارد با حفظ حرمت‌ها مطرح کند وگرنه اگر با هم دعوا کنیم که جامعه ما اسلامی نمی شود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =