مهر نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از پایان مذاکرات روز گذشته نمایندگان ایران و ایالات متحده در ژنو عنوان داشت که طرفین در موقعیتی حساس قرار گرفته‌اند و باید تصمیات سختی بگیرند.

به نقل از رویترز، «ماری هارف» در ادامه اظهارات خود گفت: ما در یک موقعیت حساس در مذاکرات هستیم.

وی با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا تاریخ ۲۰ جولای (زمان پایان دوره شش ماهه) گفت: می‌دانیم که زمان زیادی نداریم. به همین دلیل است که می‌گوییم باید به دیپلماسی قدرت داد. طرفین مذاکره نیازمند آن هستند که تصمیات سختی بگیرند.

ماری هارف همچنین بار دیگر بر محرمانه بودن جزئیات مطرح شده در مذاکرات دو روزه نمایندگان ایران و آمریکا در ژنو تاکید کرد و از وجود اختلافات میان طرفین خبر داد.

در همین رابطه قرار است امروز چهارشنبه نیز نمایندگان ایران و فرانسه در مورد برنامه هسته‌ای ایران و همچنین توافق جامع هسته‌ای دیدار گفتگو کنند.

در همین رابطه روز گذشته «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه اظهاراتی را در مورد سانتریفیوژهای ایران مطرح کرده بود. وی در این خصوص گفته بود: تعداد سانتریفیوژها موضوع مورد اختلاف اصلی در مذاکرات هسته‌ای است و ما پیشنهاد چند صد سانتریفیوژ داده‌ایم در حالی که طرف ایرانی خواستار چندصد هزار سانتریفیوژ است بنابراین به هیچ وجه در موضع مشابهی نیستیم.

فابیوس گفت: قبل از ۱۶ ژوئن برخی دیدارهای دوجانبه برگزار می‌شود. موضع ما این است که انرژی صلح آمیز برای ایران آری، بمب اتمی خیر. چرا که بمب اتمی عواقب بسیار خطرناکی برای کل منطقه به همراه دارد.

به گزارش مهر، نمایندگان ایران پس از رایزنی با مقامات فرانسه به ایتالیا می‌روند تا در شهر رم با نمایندگان روسیه در این خصوص به گفتگو بنشینند. بعد از پایان این مذاکرات تیم هسته‌ای ایران به دیدار نمایندگانی از چین و آلمان می‌روند تا در مورد راه‌های ممکن برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای گفتگو کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =