خبرگزاری تسنیم نوشت:

دولت عراق به منظور بررسی آخرین تحولات جاری در استان نینوا بین نخست وزیری عراق و ریاست منطقه اقلیم کردستان اتاق عملیات مشترک تشکیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، فیان دخیل نماینده ائتلاف کردستانی اعلام کرد: اتاق عملیات مشترک بین دفتر نخست وزیری عراق در بغداد و ریاست اقلیم کردستان عراق در اربیل تشکیل شده است.
وی در خصوص بخش سنجار نیز اعلام کرد: براساس تصمیم های گرفته شده در این اتاق مقرر شده است این بخش را نیروهای پیشمرگه به دست بگیرند و امنیت آن را تامین کنند.

وی در بخش دیگری از این مطلب افزوده است: دفتر نخست وزیری عراق در بغداد و ریاست اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل و وزارت کشور عراق با وزارت پیشمرگه در حال بررسی دائمی اوضاع در شهر موصل هستند.
وی در ادامه تاکید کرد: قرار است در همین باره هم اتاق مشترکی برای بررسی اوضاع مربوط به استان نینوا شکل گیرد.
امروز عراق روز بسیار نا آرامی را پشت سرنهاد به گونه ای که در بخش اعظم شهرهای شمالی این کشور گروه های تروریستی با نیروهای نظامی و ارتش عراق درگیر هستند. دولت عراق در تمام بخش های این کشور آماده باش و بسیج عمومی اعلام کرد.
دولت عراق از پارلمان این کشور خواسته است به دلیل اوضاع نا آرام در بخش های مختلف شمال عراق فورا ً تشکیل جلسه دهد و برای اعلام آماده باش سراسری در این کشور اقدام شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از موصل ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل هم اکنون در کنترل کامل نیروهای داعش است، همچنین گزارش ها از قطع شدن پخش برنامه های شبکه های ماهواره ای سما موصل و نینوا و الغد خبر داده اند.
براساس آخرین خبرهای در این رابطه مراکز امنیتی و نهاد های رسمی و دولتی عراق در شهر موصل هم اکنون به کنترل کامل گروه های داعش در آمده است.
رویترز هم در این باره اعلام کرده است: اثیل النجیفی استاندار نینوا هم در داخل مقر خود در ساختمان استانداری از سوی گروه های داعش محاصره شده بود اما سرانجام وی موفق به فرار از حلقه محاصره نیروهای داعش شده است.
4949 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرد ایران RO ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    اینقدر با هم نساختید و هرکدام ساز خودتان را زدید که این بلا به سرتان آمد باشد تا تجربه‌ای باشد برای آینده . البته بعد از آنکه به خیر گذشت .
  • اشکان DE ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    برای عراق متأسفم ... با این ارتش شجاع و جسور ارتشی که کلّ تجربه اش حمله به کشورهای دیگر و شکست و عقب نشینی باشه هر چقدر هم که مثلاً اصلاح و تصفیه شده باشه آخرش بهتر از این نمیشه ... ولی در شرایط فعلی شاید از لشگرهای پیشمرگۀ کرد انتظار باشه که وراد معرکه بشن ، که با توجّه به شکل حضور اکراد سوریه در جنگ داخلی اون کشور زیاد هم نمیشه انتظاری داشت