فارس نوشت:

یک فعال سیاسی عملکرد ده ماه دولت روحانی را قابل دفاع دانست و گفت: عقلانیت و واقع‌نگری در ده ماه گذشته بروز بیشتری در دولت داشته است.

محمدعلی نجفی وزیر دولت اصلاحات با حضور در مراسم ختم پدر محمد قوچانی که عصر امروز سه‌شنبه در مسجد نور تهران برگزار شد درباره عملکرد دولت در چند ماه گذشته تصریح کرد: با توجه به شرایطی که تحویل دولت یازدهم شد و با توجه به مجموعه مشکلاتی که کشور درگیر آن بوده است اگر بخواهیم عملکرد ده ماهه آن‌ها را با هم مقایسه کنیم کاملا قابل دفاع است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در ارتباط با دولت این است که آقای رئیس‌جمهور کماکان به شعارها و برنامه‌هایی که در زمان انتخابات بیان کرد، متعهد است، افزود: چند عامل در پیروزی آقای روحانی نقش داشت، یکی مسئله بیم و نگرانی بود که در چنین شرایطی در سال قبل مردم داشتند.

وی با تأکید بر اینکه این نگرانی مردم باعث پیدا کردن راه حل می‌شد، ادامه داد: نکته دیگر مسئله اتحاد و وحدتی بود که در بین جریانات مختلف کشور و به ویژه اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی اتفاق افتاد و این در پیروزی نهایی وی مؤثر بود.

نجفی با اشاره به حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری حسن روحانی، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به صورت متحد روحانی را به عنوان کاندیدای نهایی معرفی کردند و از همان زمان شور و هیجان عمومی مردمی در کشور ایجاد شد.

نجفی عامل سوم را شخصیت خود روحانی عنوان کرد و یادآور شد: ‌در مناظره‌های تلویزیونی این شخصیت بروز کرد و به دل مردم نشست و آن‌ها احساس کردند که نگرانی که دارند از طریق رویکرد روحانی قابل حل است.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی درباره تعریف خود از اعتدال تصریح کرد: اعتدال به نظر من چند مولفه و مبنا دارد؛ یکی از آن‌ها مسئله عقلانیت است و اینکه آنچه تصمیم‌گیری می‌شود بر مبنای عقل و خرد جمعی صورت گیرد.

وی واقع‌گرایی و واقع‌بینی را یکی دیگر از مولفه‌های اعتدال برشمرد و اظهار داشت: آنچه که به عنوان شعار و هدف مطرح شده و برنامه‌ها بر اساس آن تنظیم می‌شود باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشد.

نجفی مقتضیات زمان را عامل سوم در بحث اعتدال دانست و گفت: چهارمین نکته نیز توجه به مقتضیات مکان است. لذا در عملکرد دولت ما هر چهار عنصر را در ده ماه گذشته ملاحظه می‌کنیم و در عین حال عقلانیت و واقع‌بینی از بقیه مؤلفه‌ها بارزتر بوده است.

وی همچنین درباره جلسه بعدی اصلاح‌طلبان با روحانی خاطرنشان کرد: قرار است جلسه بعدی اصلاح‌طلبان با آقای اسحاق جهانگیری برگزار شود و انشاءالله پس از جمع‌بندی با آقای روحانی جلسه تشکیل خواهد شد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =