۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر عراق امروز (سه‌شنبه) در سخنانی در بغداد گفت: عراق در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد که هیچ کس از مضرات آن در امان نخواهد ماند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی،‌ نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: باید همگان به وظایف خود برای شکست تروریست‌ها عمل کنند.

مالکی در ادامه گفت: ما اکنون با حملات وقیحانه‌ای از سوی تروریست‌ها و نیروهای داعش مواجه هستیم که برای رویارویی با آنها همگی باید تلاش کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه با قرائت بیانیه‌ای هفت ماده‌ای تاکید کرد که تمامی توانمندی‌ها در عراق به کار گرفته خواهد شد تا ریشه تروریست‌ها در عراق به ویژه در استان نینوا خشکانده می‌شود.

بیانیه دولت عراق به شرح زیر بود.

1. اعلام حالت آماده‌باش کامل در سراسر عراق و بسیج مردمی و نیروهای نظامی در این کشور

2. نیاز به انجام اقدامات سریع از سوی دولت و ریاست جمهوری برای تامین امنیت و درخواست از پارلمان برای اعلام حالت فوق‌العاده

3. درخواست از عشایر عراقی برای پیوستن به صفوف نظامیان و مقابله با شبه نظامیان داعش

4. بسیج عمومی و به کارگیری تمامی توانمندی‌های اقتصادی و نظامی عراق برای رویارویی با شبه نظامیان و تروریست‌ها وابسته به القاعده.

5. درخواست از سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و دیگر نهادهای بین‌المللی برای عمل کردن به مسئولیت خود در قبال عراق و نیز به رسمیت شناختن جنگ عراق علیه تروریست‌ها.

6. درخواست از کشورهای همسایه عراق برای همکاری با دولت بغداد و کنترل مرزهای این کشورها با عراق جهت ممانعت از ورود تروریست‌ها و تسلیحات به عراق.

7. آمادگی تمامی وزارت‌خانه‌های عراق برای کمک به مردم و آسیب‌دیدگان تحولات اخیر به ویژه در استان نینوا.

نوری مالکی در پایان بیانیه‌ خود تاکید کرد: تمام کسانی که در حوادث نینوا دچار قصور و کوتاهی شده‌اند مجازات خواهند شد و در این خصوص تحقیقات لازم انجام می‌شود.

30849

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    3 3
    تو برو کنار تا وضع از این حالت در بیاد مشکل تویی.
    • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      1 0
      چیه نکنه مالکی هم مثل اسد از نظر شما دیکتاتوره؟ مالکی که با دموکراسی و با نظارت ناظران بین المللی انتخاب شده و حتی آمریکا جونتون هم نتونسته انتخابات عراق رو تایید نکنه، حالا دیگه حرف حساب شماها چیه؟
  • حقیقت گو A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    1 0
    خدا به خیر کنه به این می گن یک فتنه ی واقعی توی منطقه که از پول کشورهای عربی و سکوت غربی ها هر روز قوی تر می شه شورای امنیت چرا الان هیچ کاری نمی کنه؟ چرا اسرائیل اصلا احساس خطر نمی کنه؟ دوستان یادشون هست که این جریان از بهانه های دموکراسی خواهانه در سوریه شروع شد که قطر و عربستان ازش حمایت می کردند. فکر کنم چند وقت دیگه با دولت اسلامی عراق و شام همسایه بشیم خدا نکنه. اون موقع است که باید مستقیما با تکفیری ها رو در رو بجنگیم
  • عادل IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    2 0
    به یاری امام زمان همشون نابود میشن.یه گردان سپاه واسشون کافیه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 1
    دستپخت خودته
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    امیدوارم امام زمان به کمکشان برود.