حضور پر رنگ مردان احمدی نژاد در جلسات وحدت اصولگرایان/ دعوت هایی که تشکیلاتی نیست

اصولگرایان کم کم فعالیت های خود را منظم تر از قبل پیگیری می کنند. مهمترین فعالیت شان جلسات منظمی با محوریت حجت الاسلام تقوی است که هر دو هفته یک بار برگزار می شود.

محمود عزیزی: پیگیری های خبرآنلاین درباره اینکه چه کسانی در این نشست های شرکت می کنند نشان داد علاوه بربرخی چهره های مشهور اصولگرا که عضو جبهه پیروان هستند،3 نفر از وزراي رئیس جمهور سابق هم جزو دعوت شدگان به این نشست ها هستند.اعضای جبهه پایداری، جمعیت رهپویان و ایثارگران هم به صورت تلفنی و حضوری به این نشست دعوت شده اند، اما تاکنون در این نشست ها حضور نیافتند.
آن طور که محسن کوهکن نائب رئیس جبهه پیروان به خبرآنلاین می گوید نبی حبیبی و بادامچیان از اعضای حزب موتلفه، سعید لو، حاجی بابایی و زیبافان از وزرا و نزدیکان رئیس جمهور سابق و  همچنين محمدرضا باهنر برخی از چهره های مشهوری هستند که در این نشست ها حضور می یابند.

دعوت ها  تشکیلاتی نیست

بادامچیان عضو قدیمی حزب موتلفه که خودش سابقه زیادی در جمع کردن اصولگرایان دارد، حضور خود و نبی حبیبی را در این نشست ها تائید می کند ، اما در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید می کند:« آقای نقوی افراد را تشکیلاتی دعوت نکرده است، شخصیتی بوده است؛ بنده و آقای حبیبی هم به عنوان حزب موتلفه اسلامی به این جلسات نمی رویم.»
بادامچیان  حاضر به بیان جزئیاتی بیشتر از اینکه چه افرادی دیگری به این نشست ها دعوت شده اند نیست و این امر را در حوزه مسئولیت میزبان جلسه می داند.

ریش سفیدی هنوز جواب می دهد؟

در روزهایی که مرشد اصولگرایان آیت الله مهدوی کنی بر بستر بیماری است، این نشست می تواند برای اصولگرایان غنیمت باشد. سلامت مهدوی کنی اگر چه خبری خوب برای بسیاری از اصولگرایان است، اما بعید است بتواند منجر به میانداری مجدد رئیس مجلس خبرگان رهبری برای اصولگرایان شود. تجربه مجلس هشتم و نهم نشان داد تلاش های جامعه روحانیت و مدرسین برای وحدت اصولگرایان در روزگار جدید موثر نیست و ریش سفیدی مردان با تجربه، نسل جدید اصولگرا را راضی نمی کند.ضمن اینکه اصولگرایان تازه نفس حاضر به پذیرش نظرات چهره های قدیمی این جبهه نیستند.

جمعیت ایثارگران نخستین گروهی بود که در میانه دوران اصلاحات ، ساز جدایی از اصولگرایان قدیمی را کوک کرد؛ اوج فعالیت های تشکیلاتی این گروه در سال 84 در قالب حمایت از قالیباف نمایان شد، هر چند در نهایت محمود احمدی نژاد که سابقه عضویت در جامعه مهندسین و ایثارگران را داشت به پاستور رسید.

منتقدان  از سکوت تا مچ گیری از دولت جدید

اگر احمدی نژاد در سالهای ابتدایی دولت نهم شیفتگان زیادی در حوزه های قدرت داشت، از ابتدای دولت دهم کم کم این حمایت ها کمتر شد. صدای حامیان به خاطر تخلفات دولت، دور زدن قانون، وعده هایی که ضمانت اجرایی نداشت و البته خانه نشینی 11 روزه دیگر بلند نبود.
حامیان جبهه پایداری می گویند تشکیل این گروه سیاسی برای حمایت از گفتمان سوم تیربوده که با تشکیل دولت نهم در فضای کشور ایجاد شد و ربطی به حمایت از احمدی نژاد نداشته است. موضوعی که منتقدان چندان آن را باور نکردند و برای این نظراتشان به رفتار انتخاباتی جبهه پایداری در دولت نهم و نحوه مواجهه با دولت یازدهم اشاره می کنند.

کارت زرد برای سه وزیر دولت، سوال از وزیر خارجه  در آستانه مذاکرات هسته ای و سوال از وزیر اطلاعات با 21 بند که اغلب آنها ارتباطی به حوزه مسئولیت وی ندارد از جمله اقدام های  نمایندگان منتقد است.

بازگشت با قدرت با احمدی نژاد ؟

بعد از انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم چهره های مشهور این جمع حاضر نیستند در جمع اصولگریان قدیمی تر حاضر شوند. اعتقاد به ایده خالص سازی اصولگرایان موجب شده آنها نتوانند با اصولگرایان سنتی دور یک میز بنشینند.
از سوی حضور دولتمردان سابق در نشست های اصولگرایی نشان می دهد یاران رئیس جمهورسابق طرح هایي برای آینده سیاسی خود دارند. کسی نمی داند این حضور پر رنگ با توصیه احمدی نژاد است یا آنکه یاران سابق احمدی نژاد، دیگر تصمیمی به حضور در حلقه مردان او را ندارند.
هر کدام از این احتمال ها درست باشد،یک چیز غیر قابل تشکیک است؛ مردان سابق رئیس جمهور حتما برنامه ای برای بازگشت به قدرت دارند چه با احمدی نژاد و چه بدون او.
29/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    بیایید این چیزی هم که باقی مونده از بین ببرین خیالتون راحت شه
  • احسان A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    کلی خندیدیم........... اخه تو کشوری که از حدود 300 نماینده کلا در حدود 200 حوضعه هیج اصلاح طلبی تایید صلاحیت نشده ذیگه برد و باخت خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دیگه جلسه هماهنگی و چرت و پرتها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نگران نباشین بین احمدی نژاد و سایه اش یکی انتخاب میشه و پیروز میشه و مملکت باز هشت سال میشه مدیر جهان و 6 درصد برا جهان پیشرفت اقتصادی میاره
    • ندیم EU ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      14 37
      تو این مملکت هر کس که رفت دیگه رفته
    • ّبهروز A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      43 0
      یه چی بگم ناراحت نشیا ولی حوضعه؟ واقعا؟ حوزه درسته
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      5 47
      علی مطهری اصلاح طلب شده در تهران اول نشدهههه
    • کاکتوس A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      16 93
      پس این اصلاح طلبانی که الان در مجلس هستند و انهایی که در انتخابات پیروز نشدند مانند کواکبیان, پس چیند؟. ضمنا در انتخابات ریاست جمهوری مگر جناب عارف اصلاح طلب نبود , حالا دیدی خودت چرت و پرت میگی , اصلاح طلب ها بالا برند پایین بیاند 10 درصد بیشتر رای ندارند نشانش هم اینکه در انتخابات ریاست جمهوری خاتمی برای ضایع نشدن اصلاح طلبی مجبور شد عارف را بکشه کنار و از کاندیدی حمایت کند که علنا عنوان کرده بود که اصلاح طلب نیست . اصولگرایان اینقدر مرد هستند که با وجود احتمال شکست در انتخابات, سر رای به کاندیدای مورد نظرشون بایستند و آویزان این و آن نشوند .
    • بی نام EU ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      50 13
      کاکتوس عزیز از تعداد منفی ها میتونی بفهمی رای اصلاح طلبا چه قدره عزیزم کی میخواین از خواب پاشین خدا میدونه خبر جان چاپ کن.
  • ساقی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    83 6
    تندروهای جناح راست دارن از عدم وحدت اصولگرایان معتدل استفاده میکنن و با تبلیغات و ترفندهای دروغ مانند جدایی مشایی از احمدی نزاد دوباره ان مرد رفته را به میدان میارن به خیال خام
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    9 22
    کسی یا کسانی که در مسئولیتی هستند و برای کشور و مردم و نظام خود مشکل درست می کنند مسلما دوست مردم و حکومت خود نیستند شاید به گفته رهبری هنگام انتخابات روزجمعه که گفتن شاید همه با نظام موافق نباشند اما ایرانی هستید رای دهید همین گفته ایشان نشان میدهد که حتی اگر بعضی سلایق با هم نمیخورد باید برای سرپا نگه داشتن کشورمان با هم اتحاد داشته باشیم اما به این گروه احمدی نژادی ها متاسفانه با عملکردی که داشتن نمیشود اعتماد کرد و اسم آنها را مرد گذاشت اینها به گفته شهید بهشتی شیفتگان و تشنگلن قدرت هستند اینه در دل مردم دیگر جایی ندارند و بیخود دست و پا میزنند اول برادریهاشن را برای نظام و مردم ثابت کنند بعد ادعا داشته باشند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    مطمئن باشيد، ديگر هيچكس روى احمدي نژاد سرمايه گذاري نمي كند. او يك مهره ي سوخته است.
    • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      26 4
      اندکی صبر کن سحر نزدیک است
  • امیر A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    مثل اینکه یادت رفته تو انتخاب مجلس قبل چهره های شاخص شما هم رای نیاوردند.یا میخوای بگی اینطور نبود؟ البته دلیلش معلومه اون هم خیانت به کشور افراد منتسب به اصلاح طلبان است
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      30 6
      میشه شما چند تا از اون چهره های شاخص رو نام ببری. همه از وضعیت رد صلاحیت ها تو انتخابات مختلف خبر دارند.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      24 3
      انتخاباتی که تمام گروه های سیاسی که نظام رو قبول دارن نتونن توش شرکت کنن انتخابات خوبی نیست،ان شا الله اتنخابات مجلس سال آینده با رایزنی های روحانی با مقامات مسول و شورای نگهبان وحدت آفرین باشه و نمایندگان واقعی مردم به مجلس راه پیدا کنند . یادمون باشه در شرایط فعلی کشور همه ی ما چه اصولگرا و چه اصلاح طلب باید پشت دولت باشیم
    • ایلیا GB ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      19 7
      جناب امیر از همین منفی های بفهم کی طرفدار کیه . خودت هم خسته نکن
    • هادی A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      3 5
      پاسخ ایلیا منفی مثبتها ذستکاری میشوند سندیت ندارند دلت خوش نکن
  • ابو IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    6 48
    همیشه در گرفتن تصمیم با کسی که بیرون از واقعه هست مشورت کنید.احمدی نژاد به خاطر مشغله زیاد تصمیمات نادرست بسیار زیادی گرفته ولی الان فکر آزادتری داره ومفید خواهد بود.
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    42 1
    جدیدا تو نماز جمعه و دیدارهای مهم هم فعال شدن
  • بهمن IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    46 8
    مردم باید هوشیار باشند که افرادی مثل احمدی نژاد و امثال اورا دور آنهار را یک خط بکشند تا این ها توی بازی سیاسی نیایند. چون هشت سال بدبختی کشیدیم و...و...و...و....
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    64 18
    دارو دسته احمدی نژاد را بیرون کردیم ۰۰۰۰ زنده باد روحانی
  • سعیدی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    38 9
    اصولگرایان اگر بر محوریت احمدی نژاد فعالیت نمایند میدان محبوبیت و پیشرفت اصلاح طلبان را افزایش خواهند داد.
    • صادق A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      15 62
      اقای سعید ی بخدا اگر احمدی نزاد کاندیداشود در اولین مناظره که با روحانی خواهدداشت کاسه کوزی اصلاح طلبان واصواگران را جمع میکنند و بارای بالای رییس جمهور میشود زند باد احمدی نزاد مرد شجاع
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    33 13
    با یاری خدا اصلاحات پیروز است.
  • نگار IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    3 2
    ولشون کنید بابا . اینا هیچی نمیشن
  • بی نام NL ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    5 1
    پروژهء جدید آقای هالهء نور اییست که به هر ترتیبی که ممکن باشد نامش در رسانه ها تکرار شود، و شما هم در پیشبرد این پروژه سهیم هستید
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    داشتم بی خیال انتخابات مجلس میشدم، همینکه شنیدم احمدی نژاد داره برای مجلس فعال میشه بیاد هشت ریاستش بر جمهور ایران افتادم از اشتباه خودم شرمنده شدم. آرزومندم دیگر هیچ اصولگرایی رئیس جمهور ایران نشود. ان شاء الله