حضور بازیگر نامزد اسکار در دنباله‌های پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما

سیگورنی ویور در سه فیلم جدید «آواتار»‌ به کارگردانی جیمز کامرون نقش یک شخصیت جدید را بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جیمز کامرون و شرکت فاکس قرن بیستم دوشنبه خبر بازی سیگورنی ویور در یک نقش جدید در سه دنباله فیلم موفق «آواتار» (2009) را تایید کردند. شخصیت گریسی آگوستین با بازی ویور در آن فیلم می‌میرد.

کامرون گفت: «تاریخ همکاری سیگورنی و من به سال 1985 بازمی‌گردد که فیلم «بیگانه‌ها» را ساختیم. ما دوستان خوبی هستیم و همیشه با هم کار کرده‌ایم، به همین دلیل همکاری مجدد در دنباله‌های «آواتار» حس خوبی منتقل می‌کند. همان‌طور که طرفداران می‌دانند شخصیت گریسی آگوستین با بازی او در فیلم اول «آواتار» مرد، بنابراین او در فیلم‌های بعدی یک نقش متفاوت و از بسیاری جهات، چالش‌برانگیز را بازی می‌کند.»

کامرون اشاره نکرد ویور دقیقا در چه نقشی مقابل دوربین خواهد رفت.

دنباله‌های «آواتار» پشت سر هم فیلمبرداری می‌شود. کامرون و جان لاندو از طریق شرکت «لایت‌استورم اینترتینمنت» این فیلم را تهیه می‌کنند.

کامرون دسامبر پیش اعلام کرد سه فیلم جدید «آواتار» را در نیوزیلند فیلمبرداری خواهد کرد و انتظار دارد فیلم‌ها همان‌طور که قبلا اعلام شده به ترتیب دسامبر 2016، دسامبر 2017 و دسامبر 2018 اکران شوند.

«آواتار» با 2.78 میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در بازار جهانی است. این فیلم علمی تخیلی در لس آنجلس و نیوزیلند فیلمبرداری شد.

«آواتار» که قصه آن در سیاره‌ای بیگانه به نام پاندورا روی می‌دهد، در 9 رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

این فیلم که تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است، اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش «تایتانیک» در سال 1997 بود. کامرون در «آواتار» از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت.

برابر با توافق بین فاکس، «لایت‌استورم اینترتینمنت» متعلق به کامرون و دولت نیوزیلند، حداقل 412 میلیون دلار (500 میلیون دلار نیوزیلند) خرج تولید سه فیلم جدید «آواتار» در نیوزیلند خواهد شد و در عوض 25 درصد مالیات فیلم‌ها بازپرداخت می‌شود.

سام ورثینگتن ستاره «آواتار» اکتبر پیش در یک مصاحبه از آغاز فیلمبرداری دنباله‌های «آواتار» در اکتبر بعد خبر داد. ورثینگتن، زو سالدانا و استفن لنگ نقش‌های خود در فیلم اول را تکرار می‌کنند.

کامرون اوت پیش اعلام کرد جاش فریدمن («جنگ دنیاها»)، ریک جافا و آماندا سیلور («ظهور سیاره میمون‌ها») و شین سالرنو («وحشی‌ها» و «سالینجر») در نوشتن فیلمنامه‌های «آواتار 2»، «آواتار 3» و «آواتار 4» با او همکاری می‌کنند.

ویور 64 ساله برای فیلم‌های «بیگانه‌ها»، «دختر کاری» و «گوریل‌ها در مه» سه بار نامزد اسکار بوده است. این بازیگر نیویورکی در سری فیلم‌های «بیگانه» نقش شخصیت الن ریپلی را بازی کرد.  

ورایتی / 9 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =