ایسنا نوشت:

همزمان با افشای جزئیات بیشتر حمله طالبان به فرودگاه کراچی، پاکستان تدابیر امنیتی در اطراف تاسیسات اتمی، پایگاه‌های نظامی و دفاتر دولتی کشورش را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، طالبان پاکستان پیش از آنکه اعلام کند شبه نظامیان یک سری حملات تلافی جویانه در واکنش به اقدامات خصمانه دولت اسلام آباد انجام می‌دهند، مسئولیت حمله 10 شبه نظامی طالبان به فرودگاه کراچی که 28 گارد امنیتی و کارمندان غیرنظامی را کشتند، به عهده گرفت.

این درگیری مسلحانه شش ساعته در فرودگاه کراچی ضربه محکمی به روند مذاکرات صلح وارد خواهد کرد و دولت را که تاکنون از انجام یک حمله تمام عیار علیه مخفیگاه‌های این شبه نظامیان امتناع کرده، بیش از پیش تحت فشار قرار می‌دهد.

محی‌الدین وانی، سخنگوی نخست وزیر پاکستان گفت: این حمله با هدف مختل کردن کل صنعت هوانوردی کشور صورت گرفت. هدف آن‌ها یک حمله تمام عیار، انهدام 20 فروند هواپیما و کشتن بیش از 200 مسافر بوده است. از شانس خوب ما نیروهای امنیتی این فرودگاه از این مساله جلوگیری کرده و شبه نظامیان را به یک منطقه باز عقب راندند تا کمترین خسارت وارد شود.

وی افزود: نتیجه‌گیری درباره دورنماهای مذاکرات صلح بسیار زود است. در عوض تمامی تلاش‌ها بر تامین امنیت دیگر اهداف بالقوه و نظارت دقیق برای کسب اطلاعات دقیق متمرکز است.

این مساله که این شبه نظامیان چقدر راحت وارد شده و فرودگاه بین‌المللی کراچی را مختل کردند، دولت و ارتش را نگران کرده چرا که آن‌ها باید پاسخگوی این بی‌اطلاعاتی بزرگ باشند.

فرماندهان تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌های متعدد مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند. عبدالله بهار محسود، فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان گفت: این حمله برای گرفتن انتقام حکیم الله محسود، رهبر سابق این گروه که در حمله پهپادی سال گذشته میلادی کشته شد، صورت گرفته است. تا زمانی که ما نفس می‌کشیم، حملاتمان تا آخرین قطره خونمان ادامه خواهد داشت.

شهید الله شهید، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان نیز گفت: حمله به فرودگاه کراچی پیام روشنی به دولت است که نباید از مذاکرات به عنوان وسیله جنگ و سیاست استفاده کند.

این در حالی است که آمریکا پس از این حمله تروریستی گفت، هیچ دلیلی وجود ندارد تا نسبت به امنیت تسلیحات اتمی پاکستان نگران باشیم.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: ما می‌دانیم که دولت پاکستان به این مساله اهمیت می‌دهد اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نگران مسائل امنیتی این کشور باشیم. ما معتقدیم که دولت اسلام آباد اهمیت حفاظت از تمامی زرادخانه‌هایش از جمله تاسیسات مربوط به برنامه تسلیحاتی‌اش را به خوبی درک می‌کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =