۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۱

ایسنا نوشت:

روسیه مانورهای نظامی خود در منطقه کالینینگراد را هم‌زمان با مانورهای ناتو آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، مسکو مانورهای نظامی یگان بالتیک، نیروهای هوابرد و نیروهای هوایی را در منطقه کالینینگراد، واقع در ساحل دریای بالتیک آغاز کرده است.

این مانورها تحت فرماندهی فرمانده نیروهای نظامی منطقه‌ای غربی در حال انجام است.

‌وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: این مانورها هم‌زمان با مانورهای بین‌المللی تحت عنوان "حمله سابر 2014" و "بالتاپس 2014" که در اروپا آغاز شده، در حال انجام است.

این وزارتخانه افزود: تعداد نیروها و تجهیزات وزارت دفاع روسیه که در این مانور شرکت دارند با تعداد پرسنل، تجهیزات و سخت‌افزارهای نظامی به کار رفته در مانورهای نظامی کشورهای عضو ناتو برابر است.

این وزارتخانه ادامه داد، در مانورهای روسیه گروهی از کشتی‌ها، نیروهای هوابرد، یگان‌های تفنگداران دریایی، تشکیلات نیروی هوایی، جنگنده‌های بمب‌انداز سوخوی 34، هلی کوپترهای هیند و بمب‌اندازهای توپولف Iu-22M3 شرکت دارند.

مانور "حمله سابر 2014" ناتو در قلمرو سه کشور حوزه بالتیک از جمله لتونی، لیتوانی و استونی از 9 تا 20 ژوئن سال جاری میلادی و مانور "بالتاپس 2014" در دریای بالتیک از 6 تا 21 ژوئن سال جاری میلادی آغاز شده است.

کالینینگراد منطقه‌ای متعلق به روسیه و خارج از خاک اصلی سرزمینی روسیه در حاشیه دریای بالتیک است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =