۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

تسنیم نوشت:

منابع خبری از تحویل و فروش چندین محموله نفت اقلیم کردستان عراق در ترکیه به شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی خبر دادند.
به گزارش رویترز، چندین محموله نفت خام اقلیم کردستان عراق در ترکیه به شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی فروخته و تحویل داده شده است.

منابع آگاه خبری در این باره به رویترز اعلام کردند: دو هفته قبل 4 فروند کشتی نفت ‌کش حامل نفت خام منطقه اقلیم کردستان عراق بدون موافقت دولت مرکزی بغداد نفت این کشور را به اسرائیل و آمریکا فروخته و تحویل داده اند، بگونه ای که نفت‌ کش های مذکور با پهلو گیری در بنادر اسرائیل محموله خود را تحویل داده اند.

منابع آگاه در این باره افزودند: یک کشتی دیگر از این گروه نفت کش ها نفت خام منطقه اقلیم کردستان عراق را در بندر هوستون آمریکا تحویل داده است.

منابع خبری به رویترز اعلام کردند: در تابستان گذشته هم دو محموله نفت کردستان به مقصد اسرائیل بارگیری شده است.

بر اساس این گزارش، بخشی از نفت کردستان عراق به شرکت او آر ال در شهر حیفا فروخته شده است و شرکت اسرائیلی پازاویل در 9 ماه اخیر دو محموله بزرگ نفت خام منطقه اقلیم کردستان عراق را برای پالایشگاه نفتی اشدود خریداری کرده است.

مسئولان این شرکت ها صدور نفت منطقه اقلیم کردستان عراق به شرکت های یاد شده را تکذیب کرده اند اما همین شرکت های بزرگ خریدار نفت اعلام کرده اند در صورت نیاز نفت لازم برای پالایشگاه ها و شرکت های خود را از هر منبعی که باشد خریداری و تهیه خواهند کرد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    11 25
    باعث خجالته این کردها که این همه ستم کشیدن حالا چطور حاضر می شن به نژادپرستان صهیونیست خدمات ارائه بدهند؟
  • فاطمه EU ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    15 20
    احتمالا خبر درست است. چندین سال پیش بی بی سی از اردوگاههای آموزشی تروریستهای پژاک و هم مسلکانشان در کردستان عراق خبر تهیه کرده بود و نشان می داد که توسط نظامیان اسرائیلی تعلیم می بینند. مسعود بارزانی پیوند نزدیکی با اسرائیل دارد. اسرائیل از هر نوع گروه تجزیه طلب در کشورهای اسلامی حمایت می کند. فرقی نمی کند مسیحیان سودان جنوبی باشند یا مسلمانان کرد.