۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

مهر نوشت:

مقام‌های بلندپایه ایران و ترکیه روز دوشنبه با حضور روسای جمهوری دو کشور، ۱۰ سند همکاری امضا کردند؛ اسنادی که راه گسترش و تعمیق روابط تهران آنکارا را بیش از پیش هموار می‌سازد.

به نقل از پایگه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی و عبدالله گل پس از دیدار و گفت و گوی دوجانبه که در آن مهمترین مسایل مورد علاقه دو طرف در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت، در مراسم امضای اسناد همکاری مشترک حضور یافتند.

موافقت‌نامه تولید فیلم مشترک، برنامه مبادلات فرهنگی علمی و آموزشی، برنامه اجرایی همکاری گردشگری، برنامه اجرایی میراث فرهنگی، همکاری‌های پستی، همکاری‌های موسسات استاندارد، ضمیمه توافقنامه گمرکی (سرواسن دره)، ضمیمه توافقنامه گمرکی (رازی کاپی کوی)، سند همکاری در مسایل مربوط به ثبت احوال اتباع دو کشور و سند مربوط به سرمایه‌گذاری دو کشور ۱۰ سندی بود که در این مراسم به امضای مقام‌های بلند پایه ایران و ترکیه رسید.

رییس جمهوری را در سفر رسمی دو روزه به ترکیه، وزیران خارجه، راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد و رییس دفتر رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری همراهی می‌کنند.

روحانی پس از ورود به آنکارا از سوی «عبدالله گل» رییس جمهوری ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور، مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    2 9
    وایی بد بخت شدیم کفش ولباس وپارچه استکان نلبکی وفرش وخوراک ولوبیا چیتی وعدس صابون شامپو خلاصه کار خانه های ایران تعطیل
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    1 1
    متن اين سندهاي همکاري را از کدام سايت مي توان بدست آورد؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    3 1
    معني سند همكاري مي دوني چيه؟ چرا حرف بي ربط مي زني