مهر نوشت:

غلامعلی حداد عادل در مراسم رونمایی از منظومه گفتمان پیشرفت اسلامی در منویات مقام معظم رهبری گفت: طی 25سال گذشته که از آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد، همیشه بین سخنان ایشان به عنوان قله نظام و‌ آن‌چه دولت‌ها عمل می‌کردند، فاصله وجود داشته است.
مراسم رونمایی از منظومه گفتمان پیشرفت اسلامی در منویات مقام معظم رهبری، عصر یکشنبه 18 خرداد با حضور حسین فدایی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون رئیس قوه قضائیه، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و امیر خوراکیان قائم مقام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

حداد عادل در این مراسم گفت: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از افراد آن‌چه امروز نقدا در اختیار دارند، نمی‌بینند و از آن غافل هستند. این افراد یا غصه گذشته را می‌خورند یا در خیال آینده به سر می‌برند. ما باید قدر نعمت وجود رهبر انقلاب را بدانیم. توجه کردن به گذشته و همچنین غافل نشدن از آینده خوب است اما این دو نکته نباید ما را از توجه به نعمتی که در حال حاضر داریم، دور کند.

او گفت: مواقعی وجود دارد که شخصیت‌هایی را بسیار دوست داریم اما قصد چندانی برای شناخت آن‌ها نداریم. چون شناخت، مستلزم تفکر و فعالیت سخت و دشوار است. به هر حال در بسیار از مواقع محبت بر معرفت غلبه می‌کند. من عشق‌ورزی مردم به رهبر انقلاب را کاملا درک می‌کنم اما تردید دارم که همه این عاشقان و علاقه‌مندان وقتی سخنرانی‌های ایشان از تلویزیون پخش می‌شود، آن‌ها را ببینند و درباره‌شان تفکر کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: طی 25سال گذشته که از آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد، همیشه بین سخنان ایشان به عنوان قله نظام و‌ آن‌چه دولت‌ها عمل می‌کردند، فاصله وجود داشته است. در واقع دولت‌ها با الفاظ احترام‌آمیز یاد و صحبت می‌کنند، اما عموماً کار خود را انجام داده و در مسیری که رهبری طراحی می‌کند، حرکت نمی‌کنند. ملاک، فقط تمجید لفظی نیست، بلکه پیروی از رهبری یعنی پا جای پای ایشان گذاشتن که امری بسیار مهم است.

حداد عادل گفت: مسئولان کشور چندان عادت ندارند در کارهای خود به اسناد بالادستی توجه کنند و این یکی از عیب‌های بزرگ ماست. قرآن کریم و معارف اسلامی در جای خود قرار دارند. به علاوه قانون اساسی، سند چشم‌انداز 20 ساله و قانون بودجه سیاست‌های کلی هم از اسناد بالادستی ما هستند. اگر برای چنین وضعیتی، فکر و چاره‌اندیشی نشود، سکولاریسمی که از آن می‌ترسیم، بر ما حاکم می‌شود یعنی مقام معظم رهبری به دینی بودن دعوت می‌کنند، اما کارشناس ما کار خودش را انجام می‌دهد.

او گفت: رهبر انقلاب، ویژگی‌های مهم و والایی دارند. به نظرم مهم‌ترین نکته در این میان، این است که ایشان یک متفکر، نظام‌دهنده، نظام‌بخش و نظام‌ساز است.

رییس فرهنگستان ادامه داد: رهبر انقلاب، مانند یک مؤلف کتاب به گونه‌ای سخنرانی می‌کنند که جمله‌ای در میان سخنرانی بی‌کاربرد نباشد. باید تلاش کنیم تا به منظومه ذهنی مقام معظم رهبری در اداره کشور دست پیدا کنیم. این که رهبری آرمان انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن اسلامی معرفی کرده‌اند بسیار مهم است. در مجموع، شاید ساعت‌ها زمان لازم باشد تا بخواهم درباره جامعیت و عمق تفکر رهبر انقلاب صحبت کنم. این روزها، لزوم تبدیل گفتمان رهبری به یک برنامه اجرایی حس می‌شود. بنابراین باید بین کاری که رهبر انقلاب انجام می‌دهند با فعالیت‌های فعالان دولت و مجلس و دیگر نهادها، یک پل ارتباطی زده شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    27 2
    درست است فقط یه سوال: چرا الان یادت افتاده؟
  • عرشیا A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    39 1
    فقط اگه تو رییس جمهور شده بودی همه چیز الان عالی بود ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    5 0
    آقای حداد شما سخنگوی مقام معظم رهبری هستید؟ یا از احوال دل ایشان به طور شگفت انگیز با خبر میشوید؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    1 2
    حداد مرد ادب و دغدغه مند. یادتان نیست کیا احمدی نژاد رو استیضاح کردن خسته نشدید تا تکون میخورید میگید٨سال گذشته کجا بودید شما کجا بودید که ببینید طرف انتقاد کرده یا نه.این حرفا باعث انحراف از موضوعات اصلی میشه