جام جم نوشت:

سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او سال 1339 در گلپایگان متولد شد و سال 57 همزمان با اوجگیری انقلاب اسلامی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت مشغول به تحصیل شد و با آغاز دفاع مقدس در آبان 59 به سپاه پیوست.
سردار سلامی سپاه و دولت را در کنار هم و مکمل یکدیگر دانسته و تاکید کرده است این نهاد انقلابی آماده کمک به دولت در حوزه های دیپلماتیک، جهاد علمی، رشد فرهنگی و اقتصادی است.

بخشهایی از مصاحبه او:
-امروز برای سپاه همه موضوعات دفاعی کشور و همه موضوعات امنیت ملی، اولویت برابر دارد؛ چون هر یک از این تهدیدات به اندازه ای بزرگ است که پیش از این توانسته اند به تنهایی نظامی را از پای درآورند. حتی شوروی به عنوان یک کشور قدرتمند بیش از 45 سال نتوانست در مقابل آمریکایی ها دوام بیاورد و در یک جنگ سرد 45 ساله فروپاشید. خیلی از نظام های دیگر به سهولت با اندک اعمال قوه قهریه یا سیاست های نرم آمریکا فرو ریختند. در چنین شرایطی، از آنجا که همه این توطئه ها در زمان ما همزمان اعمال شده، نیازمند ایجاد ساختارها، استراتژی ها و ظرفیت هایی در همه این جنبه ها هستیم تا بتوانیم در برابر این حجم از تهدیدات مقاومت کنیم و این اتفاق بخوبی افتاده است.
-ما و دولت مکمل یکدیگر هستیم و در چارچوب نظام یک جزء محسوب می شویم؛ این قدرت نظام بوده و اصلا رقابتی در کار نیست. سپاه علاقه مند است دستاوردهای خود در حوزه امنیت منطقه و جهان را در اختیار دولت قرار دهد، چون دولت رکنی از نظام است. در همین راستا دولت مورد حمایت سپاه است چراکه این دولت جمهوری اسلامی ایران است.

-علاوه بر پشتیبانی دیپلماتیک، سپاه دارای یک استعداد فوق العاده در سازندگی کشور است. آن هم در شرایط تحریم که می تواند جایگزین بسیاری از موسسات و شرکت های خارجی شود که با بیرون کشیدن ارز کشور می خواهند در اقتصاد ملی مان سهم داشته باشند. وقتی سپاه این ظرفیت را دارد که پروژه های عظیم ملی را اجرا کرده و کشور را از حضور موسسات و شرکت های بزرگ خارجی بی نیاز کند و جوان های این مملکت و دانش و فناوری آنان را به کار گرفته و آنها را رشد دهد، خب این سهمی بزرگ در رشد اقتصاد است و این امکان از سوی سپاه در اختیار دولت است. این یک کمک بزرگ است که سپاه خالصانه به دولت عرضه می کند تا برای پیشرفت اقتصاد ملی کشور استفاده شود. سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی هم با تکیه بر بسیج که در همه جای کشور گسترش یافته، می تواند در تکمیل چهره اقتصاد مقاومتی نقش مشارکت جویانه قوی داشته باشد که این هم فرصتی برای دولت است.
بنابراین همه تلاش ما این است که نظام در هر سطحی، مقتدر، الگو، موفق و پیروز باشد. بنابراین داستان سپاه، داستان مشارکت در خدمت است، نه سهم خواهی از قدرت.

-دشمن تلاش می کند چهره سپاه را تیره و تار و اعتماد مردم را نسبت به سپاه سلب کند. آنها می خواهند در صورت امکان، شکاف ایجاد کرده و سپاه را نهادی قدرت طلب معرفی کنند؛ در حالی که سپاه فقط دغدغه پیشرفت، اعتلا و سرافرازی و سربلندی اسلام و انقلاب و نظام را دارد.
- بتازگی در فرانسه شرکت هایی که قبلا در بازار ما فعال بودند، عزا گرفتند که بدون بازار 70 میلیونی ایران، فرانسه که زمانی بالاترین تراز تجاری با ایران را داشته، حالا رتبه پانزدهم را دارد. این نشان می دهد ما دارای جایگاه قدرتمندی در جهان هستیم. اگر این قدرت و نفوذ سیاسی نبود، فشار غرب برای انزوای سیاسی ما می توانست موثر باشد، اما راهبرد انزوا شکست خورده و دشمنان نتوانستند دروازه های جهان را به روی ما ببندند. علت این است که بزرگی، اقتدار و نفوذ سیاسی ایران توانسته بر آنها تحمیل شود و به نظر من دیوار موانع آنها نمی تواند از پرواز بلندملت ایران جلوگیری کند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =