مجتبی میرزاجانپور:شک نکنید صعود می کنیم/خیلی ها برای کواچ سنگ اندازی می کنند

ملی پوش والیبال ایران می گوید حیف شد که از برزیل با شش امتیاز برنگشتند.

مهری رنجبر:مجتبی میرزاجانپور برای تیم ملی سنگ تمام گذاشت.دریافت کننده تیم ملی والیبال با خودنمایی در ست دوم بازی اول مقابل برزیل خودش را فیکس کرد.اسپک ها و دریافت های او در سائوپائولو سهم زیادی در پیروزی تیم ملی داشت ،به همین خاطر کواچ در بازی دوم او را از اول به زمین فرستاد.خودش معتقد است انگیزه اش او را درترکیب فیکس تیم ملی جا انداخت.میرزاجان پور با اینکه کار ایران را سخت می داند اما به صعود تیم ملی به فینال لیگ جهانی امیدوار است:«شک نکنید به فینال صعود می کنیم.»

*فکر می کردی کواچ راحت به تو اعتماد کند؟
برایم مثل روز روشن بود، این اتفاق می افتد.فقط زمان لازم داشتم.چرا که کواچ هم دیر آمد.یک ماه هم نشده که ما با او کار می کنیم. او هنوز بچه ها را نمی شناسد. نمی داند چه کسی خوب است و چه بازیکنی نه. باید هم بازیکنان را آنالیز کند و هم خودش را هم پیدا کند.اگر تیم با ولاسکو نتیجه می گرفت،به خاطر این بود که دو،سه سالی کنار تیم بود. بچه های ما بازیکنان خوبی هستند،زحمت زیادی هم کشیدند.در حالی که خیلی ها با سنگ اندازی می خواهند نشان دهند که سرمربی تیم خوب نیست . اما این طور نیست ،شناخت کواچ از بچه ها کامل شود همه چیز روی غلتک می افتد.با اینکه خیلی بد می گویند اما مردم باید صبور باشند. انشاءا... که تیم ملی روز به روز شرایط بهتری پیدا می کند.
*باور می کردی که این قدر خوب بازی کنی؟
من انگیزه زیادی داشتم و دارم.حتی دوست داشتم مقابل ایتالیا هم بازی کنم اما نشد. وقتی مقابل برزیل به زمین آمدم ،می خواستم همه توانم را نشان دهم.البته بچه ها هم کم نگذاشتند اما خدا را شکر من و ارمین که به زمین رفتیم جو تیم عوض شد.خوشحالم که بازی ام موثر بود و به تیم کمک کرد.در بازی دوم مشکل تیم که حل شد بچه ها هم با همدلی ،هماهنگ تر بازی کردند.
*این تیم همان تیمی بود که با ایتالیا هم بازی کرد اما چرا به ایتالیا باخت؟
در بازی با ایتالیا ما تیم نبودیم.هر کس خودش بازی می کرد . اما مقابل برزیل تیم به معنای واقعی بودیم.همه بچه ها هماهنگ تر شده بودند و با هم برای یک پوئن می جنگیدند.بدون اینکه فرصتی از دست بدهند همه خوب بازی کردند و دوست نداشتند بازنده از زمین بیرون بیایند.
* چطور خودت راخیلی زود در ترکیب فیکس تیم ملی جا انداختی؟
انگیزه کار خودش را کرد.من در نظر مربی دخالت نمی کنم ،تنها کار خودم را انجام دادم و توانایی هایم را نشان دادم. همین. نشان دادم می توانم خوب بازی کنم . به هر حال حق هر بازیکنی است که فیکس بازی کند. منم مثل بقیه می خواهم سرحال به تیم ملی کمک کنم.
*لیگ جهانی چه فرقی با بقیه مسابقه ها دارد؟
خیلی،اصلا قابل قیاس با بقیه مسابقات نیست.لیگ جهانی ؛مسابقه در شرایط سخت است.خستگی زیادی هم دارد.ما برای چهار مسابقه 25 روزی است که با ساعت ایران اختلاف زمانی داریم.در پنج روز دو مسابقه داریم.هشت ست بازی کردیم. در هشت ست پرفشار بدن خیلی دوام نمی آورد. اما خدا را شکر که ما کم نیاوردیم. شاید هم این شرایط باخت را رقم بزند که ما در بازی دوم برد شیرینی گرفتیم از برزیل.بعداز باخت اول به برزیل فقط فکر می کردیم اگر بازی دوم برنده نشویم چطور می شود.
*در بازی اول چه اتفاقی باخت را با برد ایران عوض کرد؟
در بازی اول ما بیشتر انفرادی کار می کردیم.اما بازی دوم تیم واقعا تیم بود.از بازی انفرادی خبری نبود.با هماهنگی قدرت والیبال ایران را نشان دادیم. ثابت کردیم هر وقت بچه ها در خدمت تیم باشند برنده اند،حتی اگر روز یک بازیکن نباشد.به نظرم ما می توانستیم از برزیل با 6 امتیاز برگردیم اما با بدشانسی نشد.
*در تمرین عصر،بعداز بازی اول چه اتفاقی بین شما و کواچ افتاد که تیم متحول شد؟
هیچی ما که بازی اول در ترکیب بودیم به گفته کواچ فقط کششی کار کردیم و بقیه تمرین توپی هم داشتند. کواچ آنجا فقط ضعف های ما را گوشزد کرد و اینکه باید برای بازی دوم چه بکنیم.او خیلی بابت باخت عصبانی بود .
*با این برد،نتیجه بازیهای تهران را چطور پیش بینی می کنی؟
ایران هر وقت اراده کرده،برنده بازی بوده. اما همه این مسائل باعث نمی شود که از حالا خودمان را برنده بدانیم.به هر حال شرایط بدنی بازیکنان،مسافرت طولانی و خستگی هم روی بازی تاثیرگذار است. به نظرم اگر خوب استراحت کنیم و تمرین با اینکه بازیهای سنگینی در تهران داریم اما می توانیم دوباره بدرخشیم.
* از حالا باید روی صعود ایران به فینال لیگ جهانی حساب کنیم؟
انشاءا... شک نکنید صعود می کنیم. اما صعود به حرف نیست ، عمل می خواهد.
*بازی با برزیل برایت خاطره بازی در جام قهرمان،قهرمانان را تداعی نکرد؟
دقیقا.این دو بازی هم خیلی خوب بود و پیروزی در دومین بازی مقابل برزیل خاطره شیرینی برای همه ایرانی ها شد. ما نشان دادیم هنوز هم می توانیم تیم های خوب دنیا را شکست دهیم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قیام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    94 20
    بارک الله مجتبی اگه همینطور باشی پدیده مسابقات میشی تمام تلاشتو بکن و آفت غرور بر حذر باش
  • علیرضا A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    52 4
    خدا دلتونو شاد کنه که دل میلیونها ایرونی رو شاد کردید
  • امیر علی A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    38 3
    گروه سختی داریم اما صعود میکنیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    66 7
    بچه ها متشکریم مردم فقط دلشان به این این پیروزیها خوش است تا مشکلات را کمی فراموش کنند. ممنون
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    58 1
    دوستت داریم میرزاجانپور
  • بی نام RO ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    82 19
    مغرور نشید صعود میکنید حتما .
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    33 62
    باز دوباره بازی رو بردند و مغرور شدند مثل هر سال
  • سحر IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    45 19
    به امید صعود از گروهمون...
  • ارتش سرخ IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    38 1
    خداییش تو بازی اول با برزیل خیلی خوب بود
  • بانو IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    41 4
    انشالا البته كار در تهران ساده نيست، برزيل براي انتقام مياد و ايتاليا هم در حد و اندازه قهرمان جهان ظاهر شده فعلا بازي با لهستان هم بسيار دشوار و هم سرنوشت ساز است . اگر بچه ها كم خطا و هماهنگ بازي كنند پيروزي دور از دسترس نيست.
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    31 4
    نظرات تاييد نميشه چرا؟
  • رضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    9 1
    امیدتان به خدا باشد انهای که تفرقه وسنگ اندازی میکنند عددی نیستند خدای مهربان پشتیبان تان باشد
  • ایدا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    1 0
    بازیتون عالیه❤❤❤ به امید قهرمانی❤❤❤❤