تسنیم نوشت:

رئیس مجلس سنگاپور در دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از وی برای سفر به سنگاپور دعوت به عمل آورد.

به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در دیدار حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور، آن کشور را کشوری جوان و پیشرفته دانست و گفت: زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف نشان از برنامه درست مسئولان برای جلوگیری از تشنجات داخلی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری پیروان ادیان مختلف را یک اصل قرآنی خواند و گفت: ویژگی‌های انسانی و اخلاق باید سرلوحه رفتار و گفتار باشد که اوضاع سنگاپور از این لحاظ یک نمونه خوب در جهان است.

وی با اشاره به تخاصمات مذهبی در بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، گفت: بسیاری از امکانات آن کشورها صرف نزاع‌های مذهبی می‌شود که جایگاهی در عقل و منطق ندارد.

هاشمی‌رفسنجانی گسترش روابط و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه همکاری‌ها را ضروری دانست و گفت: دو کشور ایران و سنگاپور مشترکات فراوانی در اقتصاد و فرهنگ دارند و مسئولان باید برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دورنمای مذاکرات ژنو، گفت: ایران در اثبات حقانیت خود و جلب اعتماد جهانیان جدّی است تا همگان بدانند آنچه تا به حال درباره پرونده هسته‌ای ایران گفته شد، سیاسی است.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت مذاکرات، گفت: به مراحل حساس رسیده‌ایم و طرف‌های مذاکره باید اراده‌ای برای حل موضوعات داشته باشند.

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به دعوت رئیس مجلس برای سفر به سنگاپور، گفت: اگر فرصتی باشد حتماً برای دیدن موفقیت‌های سنگاپور می‌آیم.

خانم حلیمه یعقوب نیز با اشاره به سفرهای گذشته خود به ایران، گفت: روابط دو کشور پیشینه‌ای ۴۰ ساله دارد و رفت وآمدهای مسؤولین دو کشور مرتب برقرار بود.

رئیس مجلس سنگاپور روابط و رفت و آمدها در سطح مسئولان را کافی ندانست و گفت: معتقدیم مردم دو کشور باید با هم رفت و آمد و دادوستد داشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن سرزمین ایران، گفت: بسیار مشتاق گسترش روابط در سطح پارلمان هستیم و می‌خواهیم رفت‌وآمدهای گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را گسترش دهیم.

حلیمه یعقوب با اشاره به جایگاه مسلمانان و زنان در مجلس سنگاپور، گفت: ۲۵ درصد نمایندگان را زنان تشکیل می‌دهند و ۱۳ نماینده مسلمان در مجلس داریم که ۴ نفر آن‌ها از زنان مسلمان هستند.

رئیس مجلس سنگاپور با دعوت از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای سفر به سنگاپور، گفت: اگر تشریف بیاورید بیشتر با اوضاع اقتصادی، ترکیب جمعیتی و چگونگی زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف آشنا می‌شوید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =