خبرآنلاین در گفت وگو با جمعی از نمایندگان روحانی مجلس از آنان درباره ویژگی های متفاوت آیت الله مهدوی کنی از دیگر روحانیون انقلابی سوال کرد.

مریم هدیه لو: آیت الله مهدوی کنی را می توان «سلمان و عمار انقلاب انقلاب» خواند. مردی که در عین روشن اندیشی مومنانه ، همواره بر اصول اساسی انقلاب پافشاری کرده است. خوش مشرب و با اخلاق بودن، ارتباط با جریانهای سیاسی متفاوت و پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و حمایت از جایگاه رهبر معظم انقلاب از جمله ویژگی هایی است که موجب تمایز جایگاه آیت الله مهدوی کنی از دیگر روحانیون طراز اول انقلاب شده است.

حضور بسیاری از شخصیت های سیاسی بر بالین رئیس مجلس خبرگان رهبری نشان دهنده همین جایگاه است. در جدول ذیل می توانید اهم اظهارات نمایندگان روحانی مجلس را درباره  ویژگی های متفاوت آیت الله مهدوی کنی را مطالعه فرمائید.

نام

نماینده

دیدگاه

حجت الاسلام احمد سالک

اصفهان

یکی از مهمترین ویژگی های ایشان اخلاص و پاکی اندیشه و اخلاق و عمل ایشان بود، از نظر شخصیتی فردی مخلص و معتقد بود و در این اعتقاداتشان نسبت به مسائل اسلامی و انقلاب اسلامی، نسبت به راه و رسم حضرت امام  خالصانه عمل می کرد و در این جهت مخلص بود.

 

حجت السلام موسی غضنفر آبادی

بم

آیت الله مهدوی کنی یک محور و ستون، برای انقلاب بودند .ایشان  یک الگوی متدین، دلسوز و شجاع برای نیروهای انقلابی و یک پشتوانه بسیار قوی برای رهبر معظم انقلاب بودند و کار مهم ایشان با ایجاد دانشگاه تربیت نیروهای خوب و لایق برای نظام و انقلاب  بود. ویژگی بارز ایشان تدین و تقوا و دلسوزی و بصیرت ایشان بود.

 

حجت   الاسلام حمید رسایی

تهران

ویژگی های منحصر به فرد آیت الله مهدوی کنی که ایشان را از سایر نیروهای انقلاب در 35 سال گذشته متمایز کرده وفاداری و پایبندی این الله مهدوی کنی به خط ولایت چه در دوره حضرت امام و چه در دوره مقام معظم رهبری از مهمترین ویژگی های ایشان است.همین مسئله ازثبات فکری و مشی سیاسی ایشان حکایت می کند، برخلاف برخی از چهره ها و شخصیت های دیگر که در بزنگاه هایی که نظر خود را برخلاف نظر ولایت می دیدند و نتوانستند خود را تطبیق بدهند، آقای مهدوی کنی اگر در جایی هم نظر مخالف داشت با ارائه مشورت، در نهایت پایبند مسیری بود که خط ولایت تبیین کرده بود.

 

حجت الاسلام روح الله بیگی اینانلو

میاندوآب

آیت الله مهدوی کنی هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب از یاران دیرین، باوفا و مخلص و پرتلاش امام بودند. در زمان در حین انقلاب در پیروزی انقلاب ایشان نقش اصلی را داشتند و در دوران جنگ تحمیلی هم در جبهه ها حضور داشتند.ایشان همکار و همراه و همیار امام بودند و نسبت به تبیین اهداف انقلاب و آرمان های حضرت امام  تلاش های وافری را کرده و طبیعتا در طول این 35 سال در کنار ولایت بودند و ولایت را تنها نگذاشتند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

قزوین

نکته بارز در وجود ایشان ولایت مداری است که در زمان امام حامی محض امام بود و در زمان رهبری مقام معظم رهبری هم همینطور تبعیت کردند.آیت الله مهدی کنی اگرهم در مورد موضوعی نظر خاصی داشت اما نظر مقام معظم رهبری را بر نظر خود مقدم می دانست. ایشان در زمان فتنه و زمان های مشابه دیگرمحکم ایستاد و آبرویش را گذاشت و ترس اینکه آبرویش بریزد را نداشت.

 

حجت الاسلام علی رضا سلیمی

دلیجان

آقای مهدوی کنی در بحث ولایت مداری در اوج بود و نظام را بر خواسته های خود ترجیح می داد و اینطور نبود  که مسائل جناحی و بین جناحی بر مسائل نظام غالب شود. ایشان بسیار صریح سخن می گفت و صریح موضع می گرفت ودر عین حال با همه رفیق بود یعنی با تمام شخصیت هایی که در درون نظام تعریف می شدند، رفیق و آشنا بود.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی

بیرجند

آیت الله مهدوی کنی یک روحانی بسیار باسواد و از نظر سیاسی بسیار هوشمند بود و در مجموع جامعیتی داشت که تکیه گاه و ملجاء و پناه سیاسیون و مردم محسوب می شد.

 

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل

گرمی

آیت الله مهدوی کنی از بدو انقلاب در کنار امام و جزو انقلابیون با سابقه بودند .درعین حال انسان متعادل و تیزبینی بوده اند. همین مساله نیز باعث شده است که تمام مخالفان و موفقان و احزاب از هر طیفی ایشان را قبول داشته باشند. ایشان در جامعه روحانیت حالت پدرانه ای داشت که ایشان را از همه متمایز می کرد، هیچ گاه سخنی نمی گفت مگر اینکه به نفع انقلاب، اسلام و نظام باشد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی

فلاورجان

ایت الله مهدوی کنی نقش ویژه و ممتاز و برجسته ای در انسجام بخشی به نیروهای انقلاب داشتند.ایشان از ابتدای انقلاب تا به حال مسئولیت های زیادی داشتند، وزیر کشور بودند، زمانی حتی مسئولیت دولت را  برعهده داشتند، اوایل انقلاب کمیته هایی که تشکیل شد مسئولیتش با آیت الله مهدوی کنی بود.

 

 

 

/27212

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    6 20
    سلام. لطفا برای سلامتی کامل ایشان و همه ی بیمار ها دعا کنید. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...