۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

ایسنا نوشت:

 

 

 

مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید اوکراین روز شنبه در حالی در نزدیکی میدان استقلال کی‌یف برگزار شد که این میدان و خیابان‌های اطراف آن همچنان در اختیار شبه‌نظامیان انقلابی قرار دارد.

 از چند ماه پیش که معترضان به سیاسیت‌های ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهور وقت، انقلاب جدیدی را در اوکراین به راه انداختند و در نهایت به عزل ویکتور یانوکوویچ و ترک مقام ریاست جمهوری از جانب او انجامید، خیابان خروشچوف و میدان استقلال در پایتخت این کشور، همچنان در تسخیر شبه‌نظامیان انقلابی قرار دارد.

این افراد که از ماه‌ها پیش با برپایی چادرها و سنگرهایی، این منطقه‌ی اصلی در مرکز شهر کی‌یف را در اختیار خود گرفته‌اند، روز گذشته همزمان با مراسم تحلیف پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری جدید اوکراین، شادمان بودند و شعار می‌دادند اما همچنان محل را ترک نکرده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پس از ناآرامی‌های خیابانی و همزمان با اوج گرفتن درگیری‌ها در مناطق شرقی این کشور (در نزدیکی روسیه) و نیز اعلام استقلال شبه‌جزیره کریمه، چهارم خردادماه جاری برگزار شد. سیاست‌های رییس جمهور پیشین در تمایل به تعمیق ارتباط با روسیه و مقاومت در پیوستن به اتحادیه اروپا، به اعتراض‌ها و فرار او از کشور انجامید. روز 17 خرداد ماه نیز مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید که یک میلیاردر سرشناس اوکراینی است، در چندصدمتری محل استقرار شبه‌نظامیان انقلابی و با حضور جمعی از سران کشورهای غربی، برگزار شد.

 از شامگاه قبل از برگزاری مراسم تحلیف، حضور نیروهای پلیس در خیابان‌های اطراف مشهود بود اما رفت‌وآمد عادی مردم و حضور توریست‌ها، بویژه در مسیرهای گردشگری و کلیساهای مجاور این محل، به‌طور طبیعی جریان داشت. فعل و انفعال صورت گرفته توسط انقلابیون که اکثرا با لباس‌های نظامی در سنگرگاه‌ها و چادرهای نظامی مستقر هستند، در خیابان گردشگری پایتحت اوکراین، عملا خود به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده است؛ درحالی‌که زندگی عادی نه‌تنها در مناطق مختلف کی‌یف، بلکه در محل‌های اوج درگیری‌های چند ماه پیش که به مرگ تعدادی نیز انجامیده است، به‌طور طبیعی ادامه دارد.

در همین اثنا و در آستانه‌ی استقرار دولت جدید، دولت اوکراین، پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی خود را هم به تهران و بالعکس، راه‌اندازی کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =