ایسنا نوشت:

پسر معاون رئیس جمهوری‌آمریکا از سوی یک شرکت خصوصی اوکراین به عنوان وکیل استخدام شد؛ این شرکت تلاش دارد تا در راستای استقلال از روسیه در حوزه انرژی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم این شرکت اوکراینی در حالی اتخاذ شده است که این شرکت هنوز میدان‌های گاز طبیعی در کریمه را که هم اکنون تحت کنترل روسیه است، اجاره می‌کند و درتملک یک وزیر سابق دولت مخلوع ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین است.

استخدام هانتر بایدن 44 ساله، پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا توسط شرکت بریسماهولدینگز با اختیارات محدود از سوی متحد سیاسی یانوکوویچ که صاحب آن است تایید شد.

استخدام هانتر بایدن به این معناست که وی به عنوان یک مدیر و وکیل ارشد این شرکت انرژی اوکراینی کار خواهد کرد و این در حالی است که پدرش و دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تلاش دارند تا به سیاست‌های دولت جدید اوکراین خصوصا در مسائل انرژی نفوذ کنند. از آنجایی که قانون "تضاد منافع و قوانین اخلاقی فدرال"، فعالیت‌های تجاری بستگان کسانی را که در کاخ سفید فعالیت دارند، تنظیم نمی‌کند لذا در میان کارشناسان اصول اخلاقی نیز اختلاف به وجود آمده است.

جو بایدن روز شنبه در مراسم تحلیف پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری جدید اوکراین شرکت کرد به اعطای 48 میلیون دلار دیگر به دولت کی‌یف متعهد شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =