۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا به باراک اوباما درباره روزهای دشوار پیش رو با روس‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات رئیس جمهوری 2016 در کتاب جدید خود با عنوان "انتخاب‌های دشوار" تجربیات و خاطرات خود در عرصه سیاسی آمریکا را مطرح کرده و با آغاز رسمی توزیع آن در دهم ژوئن، احتمالا کمپین وی برای ریاست جمهوری رقم می‌خورد.

واشنگتن پست در مقاله‌ای با استناد به سخنان کلینتون در کتابش آورده است: من با اشاره به روس‌ها، در نشست خصوصی‌ام به باراک اوباما (رئیس جمهوری آمریکا) گفتم که تیزبین هستم. در ژوئن سال 2012 اوباما می‌خواست که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری رویسه دیدار کند و من به رهبر آمریکا گفتم که به سختی چانه بزند چرا که پوتین هیچ هدیه‌ای نخواهد داد.

زمانی که کلینتون در اوایل سال 2013 وزارت خارجه آمریکا را ترک کرد، وی نسبت به یک سری تنش‌های احتمالی در روابط با مسکو هشدار داده بود.

وی می‌نویسد: با این حال همه در کاخ سفید با تحلیل‌های تند من موافق نبودند. طبق گزارش نیویورک تایمز، کلینتون در خاطراتش از پوتین انتقاد کرده و می‌گوید: این رهبر تشنه قدرت، نازک نارنجی و خودکامه است.

پوتین نیز اخیرا کلینتون را زنی ضعیف توصیف کرد که به ندرت در سخنانش مطبوع است.

کلینتون در خاطراتش می‌نویسد: آن مرد سخت انتخاب‌های دشواری ارائه می‌کند و قدرت تصمیم تنها زبانی است که رهبر روسیه می‌فهمد.

فصلی از کتاب کلینتون که درباره روسیه و خاورمیانه است، نشان می‌دهد که چطور سیاست‌های دولت آمریکا به اهدافش نرسید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    18 1
    مرگ بر روسیه فقط همین
  • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    1 6
    این خانم آیا اصالتا" نامش کلینتون است و یا بر اساس تبعیت از بیل، ایشان هم کلینتون شده؟ اگر بر اساس تبعیت از بیل است مسلما" بدترین تضعیع حقوق بشر زن در این قاره و جهان است و زن را تبدیل به موجود بی بنیان و بی اختیار و در حد جانور دوپا کرده که باید از حقوق زن در این قاره ها و امریکا با روشن گری افکار افراد زن در این قاره وارد بحث شد و حتی میشود کل سیستم اروپا و امریکا را بدین صورت فروریخت.
    • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
      2 0
      حرفهای احمدی نژادی میزنی که میگفت دنیا را باید خودش مدیریت کنه.... ممنوع مموتی رفته و دیگه برنمیگرده.