ایسنا نوشت:

دیپلماتی که جهان را از تسلیحات شیمیایی سوریه خلاص می‌کند کسی نیست جز سیگرید کاگ، رئیس هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، مادر چهار فرزند که به شش زبان صحبت می‌کند و در مناطق جنگی دلیر و شجاع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیگرید کاگ به مدت 9 ماه است که این ماموریت بین‌المللی برای انهدام تسلیحات شیمیایی دمشق را رهبری کرده، با شلیک خمپاره مواجه شده، با جت در بین خاورمیانه، اورپا و نیویورک سفر کرده و رابط میان مسکو، واشنگتن و یگان‌های دریایی بوده است.

ممکن است که سوریه ضرب‌الاجل را از دست داده باشد اما با خروج 93 درصد از زرادخانه تسلیحات شیمیایی اعلام شده‌اش، کاگ مسئول اندک اخبار خوب از انهدام آن‌هاست.

سیگرید کاگ 52 ساله بسیار سلیس به زبان عربی صحبت می‌کند و دیپلمات‌ها می‌گویند که وی اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام داده است. وی در دمشق از احترام ویژه‌ای برخوردار است و برخی لقب «بانوی آهنین» به وی داده‌اند.

برخی معتقدند که کاگ هرگز دست از کار نمی‌کشد و عملاً خواب ندارد. برخی گمان می‌کنند که وی جانشین احتمالی اخضر ابراهیمی به عنوان میانجی‌گر مذاکرات صلح به تعلیق درآمده سوریه است اما دیگران سمت متفاوتی را برای وی در این منطقه پیش‌بینی می‌کنند.

کاگ گفته است: مردم شما را براساس صداقت، متعهد و وظیفه‌شناس بودن و دستاوردهایتان قضاوت می‌کنند.

‌وی پیش از پیوستن به وزارت امور خارجه هلند از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شده بود اما پس از آشنایی با همسر فلسطینی‌اش از شغل خود استعفا داد و در عوض با آژانس امداد و همکاری سازمان ملل همکاری کرد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    3 3
    واقعا خودش از شغل قبلیش استعفا داده بوده و یا شوهرش اجازه نداده تا کار کنه؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    3 6
    سرمشقی مناسب برای زنان .
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    14 5
    اين چرا آستين نداره ؟ بدجوري دارم دلواپس ميشم
  • یک فرد عادی A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    1 4
    من متوجه این خبر نشدم که این خانم با شلیک خمپاره به تسلیحات هسته ای سوریه به نفع غربی ها عمل کرده یا گروههای تروریسم سوریه یا مردم سوریه؟