پوریا عالمی در شرق نوشت:

از آمبولانس‌چی می‌پرسند چرا توفان تهران تو را در ننوردید و بازیچه کوران حوادث نکرد؟ در نظر بگیرید که آمبولانس‌چی سرش بی‌کلاه‌تر از این حرف‌هاست که باد کلاهش را ببرد. حالا اگر بپرسید چرا دو روز بعد از توفان دوم، به آن می‌پردازیم باید اعتراف کنیم که در وضعیتی که ما بین یک بین‌التعطیلین بزرگ قرار داریم (یعنی تعطیلات بین سیزده‌به‌در و 29 اسفند، که دست بر قضا چند روزش باز است) اگر هم می‌خواستیم به توفان بپردازیم تعطیل بودیم و در خواب غفلت به‌سر می‌بردیم.

آبکی
اما ما نظر اداره هواشناسی را پرسیدیم که چرا اغلب در پیش‌بینی هوا اشتباه می‌کند؟ اداره هواشناسی گفت: باباجان، شما اگر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری یا لیگ فوتبال را هم درست پیش‌بینی کنی، دیگر مزه ندارد که. تا حالا سر نتایج انتخابات شرط بستی؟ فکر کن یکی از قبل بگوید نتیجه چیست و مثلا کی می‌شود رییس‌جمهور، مزه نمی‌دهد که. همه کیفش به این است که ببینی از توی صندوق چی می‌آید بیرون. مثل لپ‌لپ یا تخم‌مرغ شانسی. اگر روش نوشته باشد چی توش است که دیگر شانسی نیست.

بادی
بعد هم ما یک اشاره سیاسی کنیم و برویم پی کارمان. شما ببینید کی باد کاشته بوده که الان دارد توفان درو می‌کند. بله.

انگشتی
اداره هواشناسی همین دیروز به روزنامه «شرق» گفت: با این امکاناتی که ما داریم همین هم که اصلا می‌توانیم اشتباه پیش‌بینی کنیم هم خیلی است.

اداره هواشناسی راست می‌گوید. ما خودمان رفتیم دیدیم همه کارکنان هواشناسی ایستاده‌اند روی بام، انگشت مبارک را می‌کنند توی دهان مبارک، آب‌دهان مبارک را می‌مالند به انگشت مبارک، سپس طی مراسم باشکوهی انگشت آب‌دهانی‌شده را از دهان درآورده و می‌گیرند بالا، هر طرف انگشت مبارک که خشک شد، می‌فهمند مسیر جریان باد از کدام طرف است. اگر زود خشک شد می‌فهمند باد تند می‌آید. اگر خشک نشد می‌فهمند باد نمی‌آید. اگر انگشت بیشتر خیس شد می‌فهمند باران می‌آید. اگر انگشت یخ زد می‌فهمند برف می‌آید. اگر انگشت شروع به لرزیدن کرد، می‌فهمند زلزله می‌آید. اگر انگشت را آب برد می‌فهمند سیل آمده. اگر از پشت‌بام افتادند پایین، می‌فهمند توفان شدید 120کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.

بادکی
بعد از اینکه اداره هواشناسی اعلام کرد امکانات ندارد و پیش‌بینی‌اش برپایه انگشت است، تعدادی از هموطنان انگشت‌های خود را برای پیشرفت کشور، به اداره هواشناسی فرستادند. همچنین وزارت کشور اعلام کرد انگشت‌هایی که در اداره هواشناسی کار می‌کند نمی‌توانند رای بدهند یا فعالیت سیاسی کنند چون کله انگشتشان باد دارد و همه می‌دانیم اگر کله‌ای باد داشته باشد سرش را به باد می‌دهد، وای به حال کله انگشت.

بدبادی
از همه این حرف‌ها گذشته اگر اداره هواشناسی واقعا درست کارش را انجام بدهد برای سازمان‌ها و ادارات دیگر بدآموزی دارد.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    9 0
    واقعا درسته
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    2 9
    بد نبود... پوریا جان داری بهتر میشی...
  • خلیج فارس A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    22 0
    قربونتون برم الهی سازمان هواشناسی فقط تجزیه و تحلیل میکنه نه پیش بینی اونم بعداز اتفاق
  • تاج IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    16 0
    عالی بود . واقعآ عالی . خدا خیرتون بده .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    19 0
    باز ملت سوژه برا خنده پیدا کرد. قسمت مراسم انگشتی بامزه بود.راستی هوا بدجوری گرد و خاکیه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    16 0
    بدبادی از همه این حرف‌ها گذشته اگر اداره هواشناسی واقعا درست کارش را انجام بدهد برای سازمان‌ها و ادارات دیگر بدآموزی دارد.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    4 0
    تعدادی از مردم انگشت های خود را برای اداره هواشناسی فرستادند : این عالی بود
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    2 0
    برای هواشناسی هم میشه از دلواپس ها کمک گرفت.