ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهوری آمریکا به همتای روس خود تاکید کرد تا به کاهش تنش‌ها در اوکراین بپردازد در غیر این صورت با تعمیق انزوای بین‌المللی مواجه می‌شود.

به گزارش صدای روسیه، یکی از رسانه‌های فرانسه به نقل از مقام‌های آگاه آمریکایی گزارش داد، هشدار باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین، همتای روسش در حالی صورت گرفت که این دو در جریان ضیافت ناهار برای رهبران شرکت کننده در هفتادمین سالگرد ورود متفقین به نرماندی، فرانسه با یکدیگر مباحثه‌ای 15 دقیقه‌ای داشتند.

پوتین با اوباما در جریان این مراسم که روز جمعه برگزار شد، به گفت و گو درباره اوکراین پرداخت. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین گفت: علی‌رغم این حقیقت که هیچ نشست جداگانه‌ای میان این دو رئیس جمهور صورت نگرفت اما پوتین و اوباما این فرصت را یافتند تا به تبادل دیدگاه‌ها درباره اوضاع اوکراین و بحرانی که در شرق این کشور به وقوع پیوسته، بپردازند. پوتین و اوباما بر ضرورت کاهش خشونت‌ها و خصومت‌ها تاکید کردند.

مذاکرات در حاشیه این مراسم در نرماندی درست پس از مذاکره کوتاه میان پوتین، آنگلامرکل، صدراعظم آلمان و پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری منتخب اوکراین صورت گرفت.

پوتین اوایل صبح جمعه با مرکل دیدار کرد و درباره اوضاع در شرق اوکراین و بن‌بست موجود با وی به گفت و گو پرداخت.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =