عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تمام ویژگی های امام خمینی(ره) در آیت الله خامنه ای جمع شده است، گفت: در یک جمله می توان که ایشان همانند امام راحل(ره) هستند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در همایش 25 سال زعامت رهبر معظم انقلاب در حسینیه نصرت مشهد  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد رهبرمعظم انقلاب در مدیریت نظام اسلامی افزود: در طول این 25 سال هر روز که می گذرد بیشتر پی به این نعمت الهی می بریم و شاکرآن هستیم.

وی با بیان این که بنده از سال ها پیش با ایشان آشنایی داشتم، اما نمی دانستم که خداوند چه ظرفیت بالایی را در این وجود مبارک قرار داده است، تصریح کرد: بینی و بین الله بعد از امام راحل(ره) به جز فردی چون آیت الله خامنه ای در جامعیت و مدیریت سراغ نداریم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر این که خداوند نعمت های زیادی در اختیار بشر قرار داده که باید انسان قدر همه آن ها را بداند، متذکر شد: با این حال در میان این نعمت ها، نعمت هایی وجود دارد که ارزشی بالاتر از میلیون ها نعمت دیگر دارد.

وی نعمت دین را از جمله این نعمت ها برشمرد و بیان کرد: همچنین در این میان می توان به نعمت اسلام، تشییع، اولیای دین و تمام کسانی که به ما دین می آموزند، اشاره کرد.
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: در طول عمر ما نیز خداوند نعمتی چون امام و برقراری جامعه اسلامی عطا کرد که در طول 1400 سال گذشته نظیری را نمی توانیم برایش ذکر کنیم.
وی انقلاب اسلامی را حرکتی منحصر به فرد در جهت احیای اسلام دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی مراکز فسادی که در دوره ستمشاهی در هر کوچه و خیابان می دیدم برچیده و معنویت به کشور حاکم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که البته کمبودهایی نیز وجود دارد، تاکید کرد: باید توجه داشت که در زمان پیامبر اعظم(ص) و امام علی(ع) نیز این کمبودها بوده و نباید مشکلات را منحصر به زمان حال دید.

وی به روز ارتحال امام(ره) و نگرانی شدیدی که در جامعه متدین برای حفظ انقلاب بود اشاره کرد و متذکر شد: این نگرانی با انتخاب آیت الله خامنه ای از سوی خبرگان رهبریبه یک آرامش تبدیل شد.

مصباح یزدی با بیان این که برای معرفی شخصیت مقام معظم رهبری باید شخصیت امام را معرفی کنیم، اظهار کرد: با این حال معرفی تمامی ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) نیز امکان پذیر نیست و عظمت امام را می توان از آثار این بزرگ مرد دریافت.
وی با بیان این که شاخصه امام در دید گروه های مختلف متفاوت است، اضافه کرد: بزرگترین شاخصه ایشان، اشاعه فرهنگ اسلامی بود که امروز همین موضوع را در رفتار جانشین به حق ایشان می بینیم.

وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب نسبت به گروه های مختلفی که در طول 25 سال اخیر در تضعیف ولایت فقیه قدم بر می دارند، گفت: ایشان با دوراندیشی، فراست و تقوایی که دارند، خدمتی که به اسلام می کنند از هیچ فرد دیگری برنمی آید.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    52 0
    از چراغانی مدرسه حقانی در نیمه شعبان 57 چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    22 0
    اقاراست هست ميگن سالي ٢٠ميلياردتومن يعني روزي ٥٤ميليون و٧٩٤هزارتومن بودجه روزانه دولتي داره موسسه نشراثارامام؟؟؟؟؟؟
  • آرش A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 13
    آقای بی نام ، فکر نمی کنی علامت تعجب کم گذاشتی؟ یه چند تا دیگه می گذاشتی تا مخاطبت را شیر فهم کنی ضمنا موسسه نشر آثار امام به آقای مصباح تعلق نداره ، اون که شنیدی ، موسسه آموزشی امام خمینی است نه موسسه نشر آثار امام حالا به نظرت مقابل این اظهار افاضات حضرتعالی چند تا علامت تعجب باید گذاشت؟ خودت بگو و بگذار راستی اصلا می دانی اصل قضیه چراغانی مدرسه حقانی در نیمه شعبان 57 چی بود یا از اونهم هم همینطور چیزایی شنیدی ؟ ...