مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: آیت الله مهدوی کنی نماد اعتدال اسلامی است.

حسام الدین آشنا در حاشیه عیادت از آیت الله مهدوی کنی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: آیت الله مهدوی کنی در عین اینکه شاخص جناح راست سنتی در طول تاریخ انقلاب بودند اما در عین حال نماد اعتدال اسلامی در بسیاری حوزه ها نیز هستند. به گونه ای که حوزه علمیه و دانشگاه به وجود ایشان افتخار می کند.
وی در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه حضور چند باره اش به دلیل ماموریتی است که از جانب رئیس حمهور دارید یا به دلیل تعلق خاطر به رئیس دانشگاه امام صادق است گفت: همه کسانی که دانشجویان دانشگاه امام صادق هستند موظفند نسبت به پدر معنوی خود ادای احترام کنند ولی در عین حال بنده این مسئولیت را از جانب رئیس جمهور داشتم تا برای رسیدگی به وضعیت ایشان به بیمارستان بیایم ودر عین حال اگر نیاز به هماهنگی با دولت است آن را انجام دهم.
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: هر جا انقلاب به حضور آیت الله مهدوی کنی نیاز داشته ایشان به صحنه آمده است. چه در کمیته انقلاب اسلامی و چه دورانی که بریا حل اختلاف روسای قوا در سالهای ابتدای انقلاب خدمت کردند و چه زمانی که در مجلس خبرگان به انجام وظیفه پرداختند.
وی درباره وجوه شخصیتی آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان یکی از علمای زمان شناس بودند و این مفهوم به بهترین وجه در ایشان متجلی شده است. آیت الله مهدوی کنی یکی از مهم ترین شاخصه های فرهنگ انقلابی و پیوند حوزه حوزه و دانشگاه هستند.
وی با بیان اینکه مهدوی کنی امانت دار امام و نظام بوده است گفت: در جایی که وضع کشور بحرانی بود و هیچ چاره ای نبود ایشان پست نخست وزیری را پذیرفت و زیر بار مسئولیت رفت و در انتخابات ریاست جمهوری هم زمانی که فرد اصلحی همچون آیت الله خامنه ای کاندیدا شده به نفع ایشان کناره گیری کرد.
وی با اشاره به فعالیت های ایشان در تاسیس دانشگاه امام صادق گفت: ایشان با این اقدام فرهنگی تلاش کردند نیروهای انسانی در طراز انقلاب تربیت کنند تا راهی جدید در آموزش عالی کشور با تاکید بر معارف اسلامی طراحی کردند. و در سالیان بعد استمرار این حرکت منجر به تربیت فارغ التحصیلانی شد که برای اداره جامعه اسلامی به انقلاب خدمت کنند.
آشنا افزود: ایشان دراین سالها از هر منصبی دوری می کرد و وقتی احساس کرد مصلحت کشور در زمینه خبرگان رهبری ورود ایشان به صحنه است علی رغم اینکه پیش از آن کاندیدا نمی شد اما بر اساس احساس وظیفه علی رغم کهولت سن به میدان آمد و این نشان دهنده زمان شناسی و دقت نظر ایشان است که به همین دلیل آیت الله هاشمی رفسنجانی از کاندیدا توری کناره گیری کردند و به این ترتیب احترام هر دو شخصیت حفظ شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358781

برچسب‌ها