واحد مرکزی خبر نوشت:

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد به دنبال حمله اخیر نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) به شهر سامراء،‌ نخست وزیر این کشور فرمانده ستاد عملیات این شهر را بر کنار کرد.
این منبع امنیتی که نامش ذکر نشده است با اعلام این خبر گفت نوری مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور برکناری سرلشکر صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء و انتصاب سرلشکر ستاد علی جاسم الفریجی به جانشینی او را صادر کرد.درحال حاضر سرلشکر الفریجی فرمانده عملیات نیروهای ارتش عراق را در شهرستان سامراء بر عهده گرفته است.
به گزارش خبرگزاری عراقی« خبر »از بغداد ، همزمان با برکناری فرمانده ستاد عملیات سامراء گزارش می رسد درگیریهای شدیدی در حال حاضر بین نیروهای عراقی و گروه های تروریستی نزدیک ورزشگاه شهر سامراء در 500 متری مرقد امامین العسکری(علیها السلام) در جریان است. شاهدان گفته اند به سبب کوتاهی برخی از مسئولان امنیتی این مناطق و ارتباط مشکوک آنها با تروریست ها، شماری از عناصر تروریستی توانسته اند وارد شهر سامراء شده و خود را به نزدیک مرقد مطهر العسکریین برسانند .
لازم به ذکر است تعدادی از اعضای داعش در درگیریهای صبح جمعه در سامراء که به کشته شدن 25 نیروی نظامی عراقی و 45 عضو داعش انجامید، کنترل برخی از محله های مسکونی و ساختمان های دولتی شهر سامراء را به دست گرفتند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =