فارس نوشت:

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به ناراحتی مقامات تل آویو از کاخ سفید، از تصمیم رژیم صهیونیستی برای فشار بیشتر به دولت باراک اوباما از طریق کنگره خبر داد.
 پایگاه صهیونیستی دبکا فایل در گزارشی با اشاره به سفر اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به بیروت و اظهاراتش درباره ایران و حزب الله، این سخنان را چرخشی جدید در سیاست دولت باراک اوباما در قبال حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران در جهان عرب دانست.

جان کری در نشست خبری با «تمام سلام» نخست وزیر پیش برد امور لبنان در بیروت از ضرورت تلاش‌های مشروع روسیه، ایران و البته حزب‌الله برای پایان یافتن جنگ در سوریه سخن گفته بود.

جان کری هرچند در اولین سفر یک وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان پس از 5 سال، انتخابات سوریه را یک صفر بزرگ توصیف کرده بود ولی برای اولین بار بود که از نقش حزب الله در کنار ایران و روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه سخن گفت.

دبکا فایل با اشاره به اینکه اظهارات جان کری دو روز پس از آن مطرح می شود که دولت آمریکا از آمادگی برای ادامه کمک‌ها به دولت آشتی ملی در کرانه باختری با حضور حماس خبر داده بود، می‌افزاید: جان کری درحالی با رئیس دولت لبنان دیدار کرد که تعدادی از اعضای اصلی کابینه از اعضای حزب الله هستند و حتی دولت آمریکا نیم میلیارد دلار برای کمک به آوارگان سوری در لبنان داده است و این در شرایطی است که حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی در آمریکا قرار دارد.

پایگاه خبری دبکا فایل که وابسته به نهادهای امنیتی در رژیم صهیونیستی است، می‌افزاید: این اولین باری است که وزیر خارجه آمریکا به طور واضح از نیروهای حزب الله که تحت فرمان ایران هستند دعوت می‌کند که بخشی از درخواست برای حل سیاسی بحران سوریه باشند.

در همین زمینه یک مقام بلندپایه صهیونیست با انتقاد از رویکرد جدید دولت باراک اوباما در قبال ایران و حزب الله تصریح می‌کند: «ما میان چراغ سبز واشنگتن به ایران و حزب الله در بیروت توسط جان کری با آمادگی دولت آمریکا برای همکاری با دولت واحد فلسطینی با حضور حماس تفاوتی نمی‌بینیم.»

همچنین براساس اطلاعاتی که این مقامات بلندپایه در اختیار دبکافایل قرار داده‌اند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دارد به مقابله با تصمیم جدید دولت اوباما برای ادامه حمایت از تشکیلات خودگردان از طریق کنگره بپردازد.

از سوی دیگر نتانیاهو از طریق لابی آیپک هم تلاش خواهد کرد تا قانون مربوط به انتقال کمک‌های مالی آمریکا به دولت فلسطینی در کرانه باختری در حدود 500 هزار دلار در سال را تا زمانی که مورد حمایت حماس هستند، ممنوع کند.هرچند منابع  این رسانه اذعان دارند که هنوز مشخص نیست که طرح‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی موفق خواهد بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =