۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

تسنیم نوشت:

 روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: داعش قصد داشت مرقد امامین عسکریین (ع) را در شهر سامراء اشغال کند و قصد انفجار این مکان را نداشت اما همین خود به مثابه وقوع انفجاری مهیب در منطقه بود.
نشریه لبنانی الاخبار نوشت: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام با نام مختصر داعش قصد داشت مرقد امامین عسکریین در شهر سامراء را اشغال کند و قصد منفجر کردن این مرقد در نظر نبوده از این رو با از بین رفتن امکان حصول این مساله اکنون به جرات می‌توان گفت عراق و کل منطقه از وقوع انفجاری مهیب نجات یافتند.

این نشریه لبنانی در ادامه می نویسد: طرحی بزرگ تر از هر طرح شیطانی دیگری روز گذشته در شهر سامراء در شمال بغداد فاش و ناکام ماند، طرحی که تاکنون ادامه دارد و هنوز به صورت کامل از بین نرفته اما در صورت موفقیت اجرای این طرح می توانست عراق را علاوه بر خونی که تا به امروز در زمین این کشور جاری است این بار در خون غرق کند، و پیامدهای ناشی از ان تاسالیان سال باقی بماند.

منابع خبری لبنانی در این باره نوشتند: اگر این طرح شیطانی به نتیجه می رسید بحران تنها در حدود و مرزهای عراق خلاصه نمی شد، بلکه شاهد انتقال پیامدهای آن به بیرون از مرزهای این کشور و فراگیر شدنش در کل منطقه می بودیم.

این نشریه لبنانی در خصوص اصل ماجرایی که دیروز روی داد چنین می نویسد: هدف از حمله دیروز به شهر سامراء اشغال مرقد امامین عسکریین بود و هدف هرگز انفجار این مرقد نبوده است و درگیری ها دیروز تا دو خیابان مانده به این مرقد رسیده بود، مرقدی که نزد مسلمانان شیعی از قداست و ارزش بسیار بالایی برخوردار است و در شهری که اکثریت آنها را مسلمانان سنی تشکیل می دهد واقع شده، اما در طول این چند قرن گذشته هم سنی ها حتی به این مرقد توهین هم نکرده اند تا چه رسد به گزند وارد کردن به آن و می توان گفت اهالی شهر سامراء در مواردی هم در طول این سالیان حامیان این مرقد بوده اند.

اما اکنون این پرسش مطرح می شود: آیا این اقدام دیروز سامراء که تا به امروز هم ادامه دارد پاسخی سعودی به پیروزی انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور است؟ آیا نوری مالکی نخست وزیر عراق چند روز قبل از برگزاری انتخابات نبود که به صورت علنی گفت عربستان سعودی قصد دارد با حمایت از گروه های تکفیری به عراق اعلام جنگ کند؟ کدام کینه توزی است که تا این اندازه می تواند در دلش کینه داشته باشد که بخواهد کل منطقه را در آتش جنگ مذهبی بی پایانی فرو برد آتشی که هیچ ثمره ای برای کسی در بر نخواهد داشت؟

سوالات بسیاری را فعالان روز گذشته بعد از شنیدن حمله تروریست ها به سامراء مطرح کردند سوالاتی نفس گیر که در هر لحظه در انتظار شنیدن خبری تازه در آن باره بودند و سامراء را مدنظر داشتند.

البته ناگفته نماند طی سالیان اخیر شماری از اهالی شهر سامراء به سمت گروه های موسوم به داعش تمایل یافته اند این گروه از اهالی سامراء در واقع آن دسته از افرادی هستند که تا پیش از این به فداییان صدام یا گارد ریاست جمهوری رژیم بعث معروف بودند، با همین افراد است که داعش و دیگر گروه های تکفیری در سامراء نیرومند شده است.

شاهدان عینی از سامراء خبر دادند : حمله به شهر سامراء بامداد و بعد از نماز صبح از مسجد الرزاق آغاز شد، مناطق اطراف این مسجد محل استقرار مقر فرماندهی دولتی و مرکز دفاع مدنی سامراء است که داعش در اولین حملات خود سعی کرد بر این مناطق سلطه یابد، این منطقه تنها 1600 متر تا مرقد فاصله دارد.

اکنون با افزایش روند ستیزه های سیاسی و رقابت برای تشکیل دولت نگرانی ها در جامعه عراقی افزایش می یابد چرا که اکنون این احتمال قوت یافته که گروه های تروریستی برای دامن زدن به اختلافات طایفه ای در عراق گروه های مسلحی همچون داعش حملات خود را به مراقد و مزارهای مقدس افزایش دهند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =