۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

تسنیم نوشت:

منابع رسانه‌ای از احتمال انتخاب مسؤول هماهنگ کننده هیأت مشترک سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل متحد در سوریه به عنوان جانشین اخضر ابراهیمی خبر دادند.
 یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد که خانم «سیگرید کاگ» مسؤول هماهنگ کننده هیأت مشترک سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل متحد در سوریه از جمله نامزدهای احتمالی برای جانشینی اخضر ابراهیمی نماینده سابق سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور این کشور است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع در سازمان ملل اعلام کرد که عمروموسی دبیرکل سازمان ملل متحد و کمال مرجان وزیر اسبق خارجه تونس نیز در فهرست نامزدهای احتمالی برای جانشینی اخضر ابراهیمی قرار دارند.

این منبع همچنین افزود تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد از انتخاب خانم سیگیرد کاگ به عنوان جانشین اخضر ابراهیمی استقبال کردند.

وی افزود : کاگ منطقه را به خوبی می شناسد و به خوبی عربی صحبت می کند و تجربه کار طولانی در سازمان یونیسف و برنامه های توسعه و آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را در کارنامه خود دارد.

از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک با اشاره به این‌که کاگ هنوز راجع به این پیشنهاد تصمیم قطعی نگرفته، تاکید کرد که وی قصد دارد در خاورمیانه کار کند، اما نه در سوریه.

این منبع همچنین بعید ندانست که خانم کاگ در نهایت این ماموریت را  قبول کند.

براساس این گزارش، اخضر ابراهیمی در تاریخ 31 ماه می (10 خرداد) از سمتش به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه کناره گیری کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =