واحدمرکزی خبر نوشت:

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در واشنگتن گزارش داد در حال حاضر امکان دیدار اوباما و پوتین به هیچ وجه وجود ندارد.
فیلیپ گاسو درباره ادامه اختلاف آمریکا و اروپا با روسیه بر سر بحران اوکراین گفت رهبران کشورهای بزرگ غربی نتوانسته اند با الحاق کریمه به روسیه و اقدامات این کشور در اوکراین کنار بیایند. اما در این میان باراک اوباما بیش از همه عصبانی است. وی برای ابراز موضع قاطع خود لهستان را برگزید و باردیگر زبان به انتقاد از ولادیمیر پوتین گشود.
از نظر اوباما تردیدی وجود ندارد سررشته حوادث شرق اوکراین در دستان روسیه است. او با رئیس جمهور جدید اوکراین دیدار کرد و درباره حمایت خود از او، اطمینان خاطر داد.
باراک اوباما همچنین اعلام کرد یک میلیارد دلار برای تامین امنیت مزرهای شرقی اروپا اختصاص می یابد. این یعنی اینکه آمریکایی ها حضور دارند و می توان به کمک آنان امید داشت.
همچنین این، پاسخی به منتقدان داخلی در آمریکاست که می گویند اوباما واکنش مناسبی در قبال بحران اوکراین نداشته است.
خبرنگار فرانس بیست و چهار افزود همانگونه که می دانید ولادیمیر پوتین برای گفتگو ابراز آمادگی کرده است. او با فرانسوی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها ملاقات می کند. اما بدون تردید با رئیس جمهور آمریکا دیداری نخواهد داشت. زیرا اوباما نمی خواهد او را ببیند. اوباما معتقد است پوتین باید سربازانش را کریمه بیرون بکشد و این شبه جزیره را به اوکراین پس بدهد. شاید پس از آن دو طرف بتوانند گفتگو کنند.
او همچنین تصریح کرد احتمال اعمال دور سوم تحریم ها علیه روسیه وجود دارد. اما باید دانست اعمال این تحریم های جدید پیچیده خواهد بود و مشخص نیست چه بهانه ای برای آنها وجود خواهد داشت. تهدید اعمال تحریم های جدید زمانی مطرح شد که احتمال می رفت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خللی ایجاد شود. اما این انتخابات در اوکراین برگزار شد. اکنون احتمال دارد تهدید به اعمال دور سوم تحریم ها برای توقف هرج و مرج در شرق اوکراین مطرح شود. به هر حال چشم اندازِ کاملا مبهمی پیش رو است. باید یادآور شد اروپا به گاز روسیه نیاز دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =