عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: می گوییم و ادعا می کنیم که جمهوری اسلامی ایران تنها نظام مردم سالار دینی دنیاست.

به گزارش خبرآنلاین، سید احمد خاتمی در آئین گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی، استکبار ستیزی را از ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: کسانی که قبل از انقلاب می گفتند شعار مرگ بر شاه فایده ندارد امروز می گویند که شعار مرگ بر آمریکا فایده ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید برخی ها مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا در مراسم 13 آبان سال گذشته عنوان کرد: امام خمینی(ره) بذر استکبارستیزی را در جان این مردم کاشت و ما نیز باید پاسدار این ارزش ها باشیم.

خاتمی به صحبت های امسال رهبر فرزانه انقلاب در مرقد امام اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده ایشان، آمریکا کشورها را به 3 دسته گوش به فرمان مانند کشورهای عربی، کشورهایی که باید با آن ها مدارا کرد نظیر کشورهای اروپایی و در نهایت کشورهای نافرمان که در راس آن ها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تقسیم کرده است.

وی افزود: آمریکا تاکنون هرکاری را که توانسته علیه کشور ما انجام داده است و امروز به دلیل عزت و عظمت ملت ایران، گزینه نظامی نیز دیگر در دستور کار آن ها نیست.
امام جمعه موقت تهران هوشیاری رهبر معظم انقلاب و مردم ایران را علت خنثی شدن کودتای مخملین سال 88 دانست و تاکید کرد: تا شیطنت آمریکا هست ما نیز تکلیف به جهاد داریم و در برابر استکبار خواهیم ایستاد.
وی مکتب رهبر فرزانه انقلاب را نیز همانند امام راحل(ره) استکبارستیزی عنوان کرد و ابراز داشت: معنای این حرف مخالفت با مذاکره نیست و مذاکره با 1+5 به فضل خدا و با رعایت خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری ادامه خواهد یافت.

خاتمی با اشاره به توصیه ای که به محمد جواد ظریف داسته است، گفت: به آقای ظریف گفتم که شعارهای امروز مرگ بر آمریکای مردم، مشت شما را در مذاکرات با غربی ها پر می کند.
وی با بیان این که چون دشمنان ما با ایران اسلامی مشکل دارند و ایران هسته ای بهانه است یادآور شد: مذاکره کنندگان و هم فکرانشان بدانند نسخه نجات این کشور تنها در مقاومت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که وجود اختلاف نظر الزاما به معنای تفرقه نیست، خاطرنشان کرد: با این حال اختلاف سلیقه ها باید یک محور فصل الخطاب داشته باشد که آن محور ولایت فقیه است.همچنین در این مسیر باید از هتاکی های نسبت به یکدیگر به شدت پرهیز شود.

/ 27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    37 4
    حاج آقا در مورد نامه دكتر زيباكلام احياناً توضيحي نداريد؟؟