۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد مسکو آماده ادامه همکاری با قدرتهای غربی است اما بازگشت به گروه هشت را منتفی می داند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مسکو، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به یک رادیو محلی گفت در حال حاضر شرایط مناسب برای بازگشت روسیه به این گروه به وجود نیامده است.
رهبران گروه هفت ماه مارس اعلام کردند نشست ماه ژوئن گروه هشت در سوچی روسیه را تحریم خواهند کرد و در مقابل برای برگزاری نشست سران گروه هفت (بدون روسیه) در بروکسل گرد هم خواهند آمد.
اخراج روسیه از گروه هشت درست سه روز پس آن صورت گرفت که این کشور شبه جزیره کریمه را پس از برگزاری همه پرسی ضمیمه خود کرد.
کرملین در عین حال همکاری با قدرتهای بزرگ غربی را رد نکرد.
پسکوف بر ادامه حضور روسیه در گروه بیست تاکید کرد؛ گروهی که تعدادی از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه را شامل می شود.
وی تاکید کرد قرار نیست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در روز جمعه دیدار کند. این دو مقام سیاسی روز جمعه در مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفقین به نرماندی در زمان جنگ جهانی دوم، حضور خواهند یافت.
پسکوف تاکید کرد چنین دیداری برنامه ریزی نشده است اما وی احتمال گفتگوی مختصر بین پوتین و اوباما و همچنین بین پوتین و پترو پوروشنکو رئیس جمهور منتخب اوکراین را رد نکرد.
کرملین قبلا اعلام کرده بود پوتین قرار است از زمان آغاز بحران اوکراین با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در نرماندی دیدار کند.
قدرتهای بزرگ غربی به خاطر اقدامات روسیه در اوکراین، تحریمهایی را علیه مسکو وضع کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =