تسنیم نوشت:

دادستان کل اوکراین تاکید کرد: تعداد تلفات ناشی از درگیری‌های نیروهای دولتی با استقلال طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور به بیش از ۱۸۱ نفر رسیده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، دادستان کل اوکراین ضمن اشاره به تلفات درگیری های خونین شرق این کشور تصریح کرد: تاکنون 181 نفر شامل 59 نیروی دولتی اوکراین در درگیری های دونتسک و لوگانسک کشته شده اند و بیش از 293 نفر نیز زخمی برجای مانده است.
بر اساس این گزارش وی افزود: دستگاه قضایی اوکراین در حال تحقیق و بازجویی از 675 نفر مرتبط با اعتراضات شرق این کشور است. وی گفت: تاکنون 220 نفر شامل 12 تبعه خارجی نیز در دونتسک و لوگانسک ربوده و بازداشت شده اند.
12 می مناطق دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین پس از برگزاری همه پرسی اعلام استقلال کردند. ارتش اوکراین عملیات گسترده ای را برای سرکوب اعتراضات و مقابله با استقلال طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور آغاز کرده است. پترو پروشنکو رئیس جمهور منتخب اوکراین نیز قول داده است تا هر چه سریعتر این اعتراضات را سرکوب کند. وی گفته است به هیچ وجه حاضر به مذاکره با تروریست ها نیست.
اقدامات روسیه در شرق اوکراین و الحاق کریمه به خاک این کشور موجب نگرانی های کشورهای شرق اروپا شده است. کاخ سفید به تازگی طرح یک میلیارد دلاری را برای افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا ارائه کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =