رهبر معظم انقلاب:جمهوری اسلامی در برابر همه هجمه ها و مخالفت های دشمنان دچار محافظه کاری نشد

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: کنجکاوی درباره پدیده مردمسالاری دینی ناشی از آن است که جمهوری اسلامی یک پدیده‌ای بود که 35 سال از آغاز ولادت آن گذشت و در تمام این مدت 35 سال با واکنش خشن و خصمانه قدرتهای مسلط دنیا مواجه بود.

به گزارش خبرآنلاین مقام معظم رهبری در سخنان خودشان در جمع پرشور زائران حرم مطهر امام در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند: قدرت های مسلط دنیا هم واکنش نظامی نشان دادند، هم واکنش تبلیغاتی، هم واکنش خصمانه اقتصادی نشان دادند مانند تحریم ها که از اول انقلاب آغاز شد و روز به روز تا امروز تشدید شده است؛ واکنش سیاسی نشان دادند؛ یک جبهه پرقدرت غربی در مقابل  جمهوری اسلامی 35 سال است که هرکاری از دستش برآمده کرده است، تلاش نظامی  کرده، به مهاجم نظامی به کشور کمک کرده است، دشمنان را در هر نقطه ای علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده است، تبلیغات پرحجم علیه آن به کار برده است، تلاش تحریمی و محاصره اقتصادی را در اعلا درجه ممکن و بدون سابقه به کار برده است، اما در مقابل، جمهوری اسلامی در برابر این همه هجمه و این همه مخالفت خشن و بی ملاحظه، هم از بین نرفت و هم دچار محافظه کاری نشد و هم به غرب باج نداد، روز به روز هم پیشرفت کرد. این آن چیزی است که ماهیت این کنجکاوی را تشکیل می‌دهد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان تصریح کردند: قدرت‌های درجه یک نظامی و سیاسی و اقتصادی دنیا، دست به دست هم بدهند، علیه یک کشوری، علیه یک حکومتی، 35 سال تلاش کنند، آن حکومت علیرغم تلاش آنها، نه فقط از بین نرود، بلکه روز به روز قوی تر شود، به آنها باج هم ندهد، به آنها اعتنا هم نکند، در عرصه های مختلف، جمهوری اسلامی اقتدار خود را و قابلیت بقای خود را نشان داد. امروز وقتی به جمهوری اسلامی نگاه می کنند، نسل دوم و سوم انقلاب، در این کشور، دارای چند میلیون دانشجو، چندین هزار طلبه علوم دینی فاضل، چندین هزار پژوهشگر و محقق، چند ده هزار استاد دانشگاه و حوزه، هزاران نخبه علمی و فکری که بعضی از آنها در عرصه بین المللی نام آور و شناخته شده اند. هزارن فعال سیاسی، نخبه سیاسی و فرهنگی و تولیدی و اقتصادی. واقعیت جامعه امروز ما این است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: درمیدان علم و فناوری جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم ها ماهواره به فضا می فرستد، موجود زنده به فضا می فرستد و برمیگرداند، انرژی هسته ای تولید می کند. در بسیاری از دانشهای نوپدید جزو 10 کشور اول دنیا قرار میگیرد، شتاب پیشرفت علم در جمهوری اسلامی 13 برابر متوسط دنیا اعلام می شود از سوی مراکز مسئول این کار در دنیا. خدمات علمی و فنی به کشورهای مختلف صادر می‌کند. با وجود تحریم های بی سابقه، یک کشور 75 میلیونی را اداره می کند. در سیاست های منطقه حرف اول را می زند. در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد. با ظالم نمی سازد و از مظلوم دفاع می کند.

مشروح سخنان رهبر معظم انقلاب متعاقبا منتشر خواهد شد. 

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358448

برچسب‌ها