در آستانه هفتادمین سالگرد حمله متفقین به ارتش آلمان نازی که به روال هر سال در منطقه بندری نورماندی فرانسه برگزار می شود، باراک اوباما سفرهای اروپایی خود را آغاز کرده است.

 

 

 




او سفر چهار روزه اش به اروپا را با لهستان در شرق قاره سبز آغاز کرد و قرار است جمعه ششم ژوئن در حضور سران کشورهای متفقین که در جنگ جهانی دوم بر علیه اتحاد آلمان نازی و امپراطوری ژاپن می جنگیدند، در نورماندی، سخنرانی کند.

گفته می شود که رئیس جمهوری آمریکا بر آن است تا کشورش را از کشمکش های آتی به دور نگاه دارد.

در همین ارتباط هیتر کانلی از مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی آمریکا می گوید: «سعی می کنیم به سیاست خارجی رئیس جمهور اوباما پی ببریم. در ششمین سال ریاست جمهوری، سخنان اوباما در زمینه سیاست خارجی حکایت از آن دارد که مخالف سیاستهای روسای جمهوری پیشین است. او قبلا در زمینه سیاست خارجی سخنانی ایراد کرده اما باید مواضعش را به صراحت بیان کند.»

رویکرد اوباما در حوزه سیاست خارجی دولت های خارجی را که ناظر بر تجاوز آشکار روسیه به اوکراین هستند در برابر ابهام قرار داده است. آیا در روزهای آینده روسای جمهوری آمریکا و روسیه با هم دیدار خواهند داشت؟

خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «معلوم نیست بارک اوباما در هفتادمین سالگرد حمله متفقین به نازی ها و عقب نشینی آن ها هنوز حاضر است حداکثر بهای آزادی را بپردازد. رویکرد جدید دولت اوباما دور نگاه داشتن کشورس از کشمکش و منازعه است. او در سواحل نورماندی در این باره سخن خواهد گفت.»

 

منبع: رویترز/یورونیوز

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس عبدی مقدم منش A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    2 0
    هفتاد سال قبل آلمان و اروپا تبدیل به ویرانه شده بودند اما حالا....