مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور کمک کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام آژانس گفت که تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیتهای هسته‌ای این کشور کمک کرده است. وی گفته است:«من از این واقعیت و همکاری ایران با آزانس بین‌المللی هسته‌ای بر اساس توافقات صورت گرفته خرسند هستم. »

آمانو جمعه هفته گذشته گزارشی درباره ایران را برای بررسی بیش‌تر به طور غیررسمی در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار داد.
در این گزارش که لحنی دو پهلو داشت،آمانو در عین اینکه از همکاری ایران تقدیر کرده، اما اعلام کرده است به طور قطع نمی تواند درباره غیر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران اظهار نظر کند. عباراتی که پیش از این در گزارش های محمد البرادعی در دوران حضورش در این سمت هم عنوان شده بود.

در دولت یازدهم ایران با درخواست آژانس برای افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مراکز و فعالیت‌های هسته‌ای ایران موافقت کرد.
ایسنا هم گزارش کرده است:گزارش اخیر مدیرکل آژانس به ارایه جزییات بررسی‌ها و نظارت‌های بازرسان آژانس از روند فعالیت‌ها و مراکز هسته‌ای ایران، اجرای "برنامه اقدام مشترک" (جاپ) و نیز روند همکاری‌های ایران و آژانس بر اساس "چارچوبی برای همکاری" می‌پردازد.

آمانو با بیان اینکه ایران به‌طور اساسی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعامل داشته است، اظهار داشت:در حال بررسی اطلاعات کسب شده از ایران هستیم و آژانس قصد دارد تا به ارزیابی درباره تحقیقات خود در این زمینه بپردازد. البته این‌ها همگی بعد از درک کامل از کل این ماجرا می‌باشد.
نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز (دوشنبه) در وین پایتخت اتریش و در مقر این سازمان آغاز شده است.

29/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =