۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

ایرنا نوشت:

 گروه های تروریستی مخالف دولت سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز 13 خرداد، تهدید کردند که به حوزه های رای گیری در مناطق تحت تسلط نیروهای دولتی حمله خواهند کرد.
به گزارش منابع خبری از بیروت، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سوریه تروریست ها تلاش می کنند با تهدید و ارعاب مردم از حضور آنها در پای صندوق های رای جلوگیری کنند.

این منابع خبری افزودند:این در حالیست که حزب بعث سوریه از رای دهندگان این کشور خواست در نخستین انتخابات که با رقابت چند نامزد در این کشور برگزار می شود، به ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری کنونی برای یک دوره 7 ساله دیگر رای دهند.

به گفته منابع مختلف خبری، گروه های مخالف دولت سوریه و تروریست ها که در بخش هایی از شهر حلب در شمال این کشور حضور دارند، به مردم هشدار داده اند که در روز سوم ژوئن (سه شنبه 13 خرداد) در خانه هایشان بمانند.

تروریست ها در هفته ها و ماه های اخیر پیشاپیش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، محلات مسکونی و مناطق تحت تسلط نیروهای دولتی را در شهرهای حلب و دمشق پایتخت، هدف گلوله های خمپاره، قرار داده اند.

به گفته شبکه تلویزیونی دولتی سوریه، در حملات روز یکشنبه تروریست ها با گلوله های خمپاره به محلات مسکونی حلب، 23 تن کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس نیز وقوع این حملات را تایید کرد.

انتخابات ریاست جمهوری برای سوری های مقیم خارج در بسیاری از کشورها از جمله لبنان و ایران در 7 خرداد برگزار شد.

ˈفیصل مقدادˈ معاون وزیر امور خارجه سوریه کشورهای حامی تروریست ها مانند امارات متحده عربی و فرانسه را که از برگزاری انتخابات برای سوری های مقیم این کشورها جلوگیری کرده اند، ناقض همه پیمان ها و حقوق بشر خواند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =