ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به موضوع تکنولوژی‌های نوین، گفت:‌ ما باید یادمان بماند که دیگر نمی‌توانیم به عصر قبل از اینترنت برگردیم.

نوه امام خمینی(ره) در مراسم رونمایی از تمبر پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد گفت: فضای تکنولوژی به گونه‌ای است که نمی‌توان جلوی آن ایستاد اما به هر حال می‌توان از تکنولوژی استفاده خوب یا بد کرد؛ یک چاقو هم می‌تواند در جراحی مورد استفاده قرار گیرد و هم می‌توان با آن سر برید.

او ادامه داد: زمانی که هر وسیله‌ای در ابتدا وارد بازار می‌شود، همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند خطراتی برای دین به دنبال دارد در حالی که دین موضوعی است که در درون انسان وجود دارد و ذات انسان به آن نیاز دارد؛ بنابراین دست من و شما نیست.

سیدحسن خمینی گفت: در نظام‌های کمونیستی 70 سال مقابل مردم ایستادند اما پس از این مدت، زمانی که فضا باز شد، 80 درصد مردم این‌گونه گفتند که به خدا اعتقاد دارند؛ چراکه خدا و اعتقاد به آن از درونیات و نیازهای درونی انسان است و به همین دلیل نه دیروز و در گذشته‌ها رسانه‌ها توانستند آن را تغییر دهند و نه امروز می‌توانند.

او با تاکید بر اینکه "نمی‌توان به عصر قبل از رسانه برگشت"، گفت: البته لازم است رسانه‌ها به خدمت انقلاب گرفته شوند. انقلاب ما با آگاهی‌بخشی همراه بوده و استمرار آن هم با آگاهی خواهد بود. به همین دلیل آن‌هایی که درها را می‌بندند، احساس ضعف می‌کنند، در حالی که اگر اندیشه‌ای مولد داشته باشیم از ابزارها برای توسعه آن استفاده خواهیم کرد.

یادگار امام همچنین با بیان اینکه "اندیشه ائمه اندیشه‌ای مولد است و فردا قرار است که این اندیشه، جهان را بگیرد"، گفت: اگر سخن ائمه را با دل‌های پاک دنیا در میان بگذاریم، قطعاً ایمان خواهند آورند. چه کسی وجود خواهد داشت که علی(ع) را بشناسد و کلاه خود را از سر برندارد و در برابر او خاضع نباشد.

سیدحسن خمینی ادامه داد:‌ شناساندن علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسین(ع) به دنیا، نیاز به ابزار دارد. در این میان اگر ابزار در دست دشمن باشد قطعاً مخاطراتی به دنبال دارد اما لازم است که این ابزار در دست دوستان هم به راحتی قرار بگیرد؛ چراکه همان‌طور که گفتم، انقلاب ما با آگاهی بوجود آمده و با آگاهی ادامه پیدا خواهد کرد و بر همین اساس لازم است به لطف خدا و جوهره مردم ایمان داشته باشیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به بیان توضیحاتی درباره انواع انقلاب‌های دنیا پرداخت و گفت: میشل فوکو جمله‌ای دارد که البته ممکن است آن را هم از دیگران نقل کرده باشد اما جایی می‌گوید انقلاب ایران انقلاب «نوار» است. در واقع این انقلاب با آگاهی شروع می‌شود و به آگاهی تکیه می‌کند و مانند برخی انقلاب‌ها این‌گونه نیست که متکی به سرنیزه و حرکت‌های چریکی باشد. این انقلاب متکی به جنگ و کودتا نبوده و از درون خانه‌ها و با اتکا به آگاهی جوشیده است و اگر نام انقلاب نوار را روی آن گذاشته‌اند به این دلیل است که در آن زمان که امام خمینی در فرانسه بودند صحبت‌های ایشان به طور تلفنی خوانده و ضبط می‌شد و در روز بعد این نوارها به طور وسیعی در کشور پخش می‌شد.

یادگار امام گفت: بر همین اساس می‌توان گفت که انقلاب اسلامی ایران اولین انقلابی است که از تکنولوژی برای پیروزی استفاده کرده و در این راه ابزارهای مدرن را مورد استفاده قرار داده است. در واقع پیام‌های امام با رادیو به مردم می‌رسید؛ در حالی که پیش از این انقلاب‌های دیگر دنیا یا از رسانه‌ها استفاده نمی‌کردند یا آن‌ها را جهت تبلیغات مورد استفاده قرار می‌دادند اما اصل و اساس انقلاب ما براساس آگاهی شکل گرفته است.

سیدحسن خمینی در پایان گفت: اکنون در حوزه تکنولوژی، تغییرات به گونه‌ای شده که شاید بصورت ماهانه این تغییرات ایجاد می‌شود و در این میان ما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که دیگر نمی‌توان به عصر قبل از اینترنت بازگشت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    4 0
    یعنی عصر حجر دیگه