۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

ایسنا نوشت:

در حالی که سخنگوی حماس اعلام کرده است که در دولتی که شامل پست وزارت اسیران نباشد شرکت نمی‌کند، خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی از تسلیم عباس در برابر خواسته حماس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین احتمالا امروز (دوشنبه) تشکیل دولت توافقی را که دربرگیرنده وزارتخانه اسیران باشد، اعلام خواهد کرد. این نوعی تسلیم در برابر خواسته حماس است.

این خبرنگار در عین حال افزود: اما تا زمانی که دو طرف بر سر وزیر پیشنهادی برای تصدی این وزارتخانه به توافق نرسند، این پست خالی خواهد ماند.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که حماس گفته است که هرگز در دولتی که شامل وزارت امور اسیران نباشد، شرکت نخواهد کرد.

در همین حال خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس اظهار کرد که این جنبش هشام عبدالرزاق از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح را برای تصدی وزارت اسیران در دولت توافق ملی فلسطین نامزد کرده است.

وی با بیان اینکه حماس دولتی بدون حضور وزارت اسیران را نمی‌پذیرد، اظهار کرد که این امر به معنای فروپاشی آشتی میان گروه‌های فلسطینی نیست و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

این عضو جنبش حماس عنوان داشت: جنبش حماس انعطاف بسیاری در قبال تحقق آشتی نشان داد اما محمود عباس موانعی را بر سر راه تکمیل روند آشتی می‌گذارد.

در همین راستا یک منبع در دفتر محمود عباس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد که دولت توافق ملی امروز در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله و در مقابل محمود عباس ادای سوگند می‌کند.

این منبع اظهار کرد که اسیرانی از کرانه باختری در مراسم ادای سوگند حضور خواهند داشت اما ادای سوگند وزرای حماس به زمان دیگری که مشخص نشده، موکول شده است.

این منبع اظهار کرد که علت عدم حضور نمایندگان حماس در مراسم ادای سوگند این است که رژیم صهیونیستی اجازه ورود آن‌ها به کرانه باختری را نداده است.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا به وی تعهد داده است که دولت توافقی فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =