رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌گرایی داخلی ضروری است، گفت:این سخن به این معنا نیست که اختلاف‌نظرها وجود نداشته باشد، اما باید توجه داشت این اختلاف نظرها به خصومت تبدیل نشود و ما را از مسائل اصلی دور نکند.

علی لاریجانی که در جمع نیروهای سپاه حفاظت انصارالمهدی مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: ما در هر شرایطی نوعی مصاف داریم و این‌طور نیست که کشورهایی که جنگ را ایجاد و به نظام جفا کرده‌اند امروز مودب نشسته باشند و مشکلی برای ما ایجاد نکنند بلکه روش‌هایشان عوض شده و در این میان سپاه که سبک عاشورایی را برای خود انتخاب کرده و هدف بلند مدتی را با حرکتی معرفتی و شناختی برگزیده است نقش پررنگی دارد.
وی با اشاره تاکید رهبری بر فرهنگ جهادی و نامگذاری امسال گفت: آنچه که سپاه را موفق کرده روحیه مجاهدانه بوده و همین روحیه مجاهدانه است که پرش و رویش سریع ایجاد می‌کند و امروز نیز شرایط اقتضا می‌کند که هدف را پیدا کنیم و با یک حرکت مجاهدانه به سمت آن حرکت کنیم و با بدانیم که مصاف امروز از جنس دیگری است و در جبهه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید با روحیه جهادی پیش برویم.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: مصاف نظامی برای دشمنان پرهزینه است و شکست‌های آنان در جنگ تحمیلی، جنگ عراق، لبنان و افغانستان این تجربه را به آنان آموخته است که نمی‌توانند با مصاف‌های نظامی با ایران مقابله کنند و نقش سپاه در این شرایط نیز بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: وضع فعلی اقتصاد ما که بخشی از آن ناشی از مشکلات درونی و بخشی از آن نیز فشارهای خارجی به نوعی مدیریتی مجاهدانه نیاز دارد. چرا که نقص و بیماری اقتصادی ما مشخص است و ما نقدینگی زیادی را در جامعه داریم که باید آن را به سمت تولید ببریم و همه مسوولین باید با حرکت جهادی به سمت مشکلات حرکت کنند و آنچه که مشخص است ما نقصی در سیاست‌های کلان نداریم.
لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز هر گونه رونق بخشی به تولید نوعی مبارزه با امپریالیسم و اشغال‌گرانه منطقه‌ای است و باید در این عرصه دقت داشته باشیم ضمن آنکه بخش از مصاف ما نیز مصاف نیاز که به عنوان یک مصاف واقعی مطرح است.
وی با بیان اینکه در مساله هسته‌ای آنان به دنبال دور کردن ایران از دستاوردهای خود هستند گفت: هدف آنها متوقف کردن پیشرفت هسته‌ای است که البته اشتباه می‌کنند چرا که آنان نیستند که راه هسته‌ای شدن را به ما نشان بدهند که اکنون بخواهند آن را متوقف کنند. البته ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم اما باید توجه داشت که مذاکرات هم یک منطقی دارد و منطق مذاکرات این است که براساس مقررات بین‌المللی ایران از حقوق خود استفاده کند و ما از مذاکره‌کنندگانی که با منطق به صیانت از دستاوردهای نظام مشغول‌اند حمایت می‌کنیم.
لاریجانی ادامه داد: هم‌گرایی داخلی ضروری است و این به این معنا نیست که اختلاف‌نظرها وجود نداشته باشد اما باید توجه داشت این اختلاف نظرها به خصومت تبدیل نشود و ما را از مسائل اصلی دور نکند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی نیز شرایط خاص خود را داریم و باید با آگاهی گام برداریم و این وظیفه یک مسلمان است که در این راه تحمل داشته باشد و توجه کند که ما در داخل نیاز به یک رفتار سنجیده داریم و البته حاشیه‌ها هم باید کم شود.
لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز باید فضای کشور امن باشد گفت: مسائل امنیتی را نباید فراموش کرد و اگر یک کشور امن باشد می‌تواند فضا را مهیای پیشرفت نماید و امروز هم باید به امنیت توجه کرد و سپاه یک عامل امنیت برای کشور و منطقه است و در این حوزه چشم بینای نظام است و بحمدالله با وجود همه سنگلاخ‌ها و با وجود برخی مشکلات راهی که جمهوری اسلامی در راه پیمودن آن است به سمت تکامل است و نهایت کار موفقیت‌آمیز خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در حوزه اقتصاد باید خیلی دقیق‌تر عمل کرد و در مسیر تکامل گام برداشت و ان‌شاالله راه روشن و افق مناسبی پیش‌روی نظام است.

/27212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =