ایسنا نوشت:

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: خسارتی که دولت گذشته به اقتصاد کشور وارد کرد تا 10 سال آینده قابل جبران نیست.
رسول منتجب نیا در نشستی خبری که در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: دکتر روحانی در سخنرانی‌های قبل و بعد از انتخابات وعده‌هایی دادند که بسیار جذاب و مردمی بود و در واقع در شرایط کنونی کشور گم شده ی مردم محسوب می شد، اما همه این شعارها و وعده ها به سرعت قابل اجرا و تحقق نبود؛ به گونه ای که برخی در کوتاه مدت قابل اجرا و بسیاری دیگر نیاز به زمینه سازی و زمان زیادی بود.

او با بیان این‌که آنچه که دکتر روحانی از آغاز روی کارآمدن به آن توجه کرد و خیلی تاثیر گذار بوده تغییر گفتمان مدیریتی است، گفت: در 8 سال دولت گذشته، شاهد یک نوع گفتمان مبتذل نه فقط پوپولیستی، بلکه گفتمان مبتذل سیاسی بودیم؛ یعنی ادبیاتی را که مسئولین اجرایی کشور به کار می بردند نه تنها مورد قبول دنیای امروز نبود، بلکه به نوعی از ابتذال و انحطاط فرهنگی حکایت می کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر این گفتمان بر شرایط کشور بسیار موثر بود؛ گفتمانی انسانی اسلامی و مترقی که ما در دوران ریاست جمهوری خاتمی نیز شاهد بودیم. گفتمان فرهنگی و سیاسی آن دوران در داخل و خارج بسیار قابل قبول بود. هر چند که به دنبال آن طوفانی به مدت 8 سال آمد و بسیاری از این ساختارها را ویران کرد؛ اما هنوز آثار گفتمان خاتمی را مشاهده می کنیم.

او گفت: روحانی نیز از نظر ادبیاتی که در گفتمان خود به کار می برد، دارای این ویژگی است. به طوری که می توان گفت از عوامل موثر در رای دادن مردم به روحانی ادبیات وی بود.

منتجب نیا گفت: مسئله دیگری که روحانی به آن توجه دارد، زنده کردن شعارهایی است که به فراموشی سپرده شده بود.

قائم مقام حزب اعتمادملی با اشاره به حمایت خوب وزارت ارشاد از مطبوعات به عنوان یکی از قدم هایی که در جهت گشایش فضای سیاسی برداشته شده است، گفت: در حال حاضر یکی از معترضین تعطیلی یا توقیف نشریات توسط دستگاه قضایی دولت است. در حالی که در 8 سال گذشته شاهد بودیم که خود دولت در این زمینه پیشقدم و پیشگام بود.

او گفت: احزاب و تشکل های سیاسی در 8 سال گذشته به عنوان ستون پنجم قلمداد می شدند و به اشکال مختلف فرهنگ حزب ستیزی رواج داده می شد، ولی روحانی در سخنرانی ها و عملکرد خود این مسئله را رد می کند. از زمان روی کار آمدن دولت جدید، وزارت کشور احزاب را که 8 سال مورد بی مهری قرار گرفته بودند، دعوت به فعالیت کرد.

منتجب نیا با بیان این‌که در برابر منطق و روش روحانی مقاومت فراوانی به ویژه از سوی گروه‌های افراطی می‌شود و به اشکال مختلف مانع تحقق شعارهای دولت جدید می شوند، گفت: من معتقدم که دولت روحانی باید بین پاسخگویی به مطالبات مردم و یا تسیلم شدن در مقابل افراطیونی که مطرود جامعه هستند، یک راه را انتخاب کند. مطمئنا اگر دولت تسلیم افراطیون شود پشتوانه خود را از سوی مردم از دست خواهد داد و مردمی که به دولت جدید رای دادند، موضع منفی می گیرند. شکی نیست که دولت باید با افراطیون برخورد کند و هر جا که نتوانست در برابر خود سری های آنان مقاومت کند، به صورت رسمی از مردم کمک بگیرد.

او گفت: به دلیل مثمر ثمر بودن انسجام سال گذشته و دست یابی به موفقیت، من پیشنهاد و پافشاری می کنم که اصلاح طلبان و اعتدال گرایان طرفدار و هوادار دولت، یک جناح هستند و باید متحد باشند و به صورت جبهه ای واحد وارد صحنه شوند. با این اقدامات پیروزی آنان قطعی است اما در غیر این صورت ممکن است رقبا از شکاف ها استفاده و ضربه هایی را وارد کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد هسته ای دولت و پاسخ قاطعانه به دلواپسان، گفت: این که مردم باید نسبت به سرنوشت خود حساس و نگران باشند جای تردید ندارد؛ به ویژه وقتی که موضوع استقلال و تمامیت ارضی کشور مطرح باشد و در برابر جبهه قدرتمندی مانند آمریکا و اتحادیه اروپا باشیم. نگرانی در اصل امری پسندیده است. همه باید نگران کشور باشند؛ اما وقتی مجموعه ای آمد و این وظیفه را به نمایندگی از ملت بر عهده گرفت و وارد صحنه شد، مجموعه ای که هم شرایط لازم را دارد و هم مورد اعتماد است و با رأی مردم روی کار آمده و دارای افرادی خوش سابقه است که سوابق آنان نشان می دهد که خیانت به کشور نکرده اند و تخصص لازم و آشنایی با دیپلماسی بین المللی را دارند، جای نگرانی و دلواپسی وجود ندارد.

منتجب نیا گفت: در رابطه با سیاست های کلان خارجی قطعاً نظر رهبری لحاظ می شود و دولت کنونی بدون هماهنگی و جلب نظر مقام رهبری امکان ندارد، نسبت به مسائل تصمیم گیری کند.

او گفت: آیا آنان که ادعای دلواپسی می کنند و گروهی را تشکیل و هیاهو در کشور راه می اندازند، بیش از نماینده ملت و رهبری برای کشور دلسوزی می کنند؟؛ با کمال تأسف برخی از سران دلواپسان هیچ گونه تناسبی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ندارند. اگر واقعاً دلواپس هستند چرا در 8 سال گذشته که این همه به نظام جمهوری اسلامی خیانت شد و ضربه های داخلی و خارجی به حیثیت کشور وارد شد، سر سوزنی دلواپسی برای آنان به وجود نیامد؟ چطور اکنون صدایشان بلند شده، اما اختلاس های چندسال گذشته آنان را تحریک نکرده است؟ از این جا به این نتیجه می رسیم دلواپسی آن ها یک شعار تو خالی و فریبنده است.

قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: این دلواپسی نیست، بلکه شگردی سیاسی برای تضعیف دولت کنونی و فریب افکار عمومی تحت عنوان دلواپسی است. یکی از شگردهای آن ها سلب اعتماد مردم به دولت است تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

منتجب نیا گفت: دولت جدید وارث شرایط اقتصادی بدی شد. وضعیتی نگران کننده وجود داشت و چوب حراج به همه چیز زده شده بود. دولت مبالغ زیادی به بانک ها بدهکار بود و حتی توانایی پرداخت حقوق کارمندان خود را نداشت. اما با این وجود دولت جدید در 9 ماه اخیر توانست بسیاری از این مشکلات را جبران کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 2
    شما هم به دنبال سو استفاده و انحراف مردم از توافق ژنو هستید بدون اینکه جوابی به سوالات متعدد در مورد توافق بدید و باز احمدی نژاد رو سیبل میکنید تا کار خودتون رو پیش ببرید تا کی؟