۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹

ایرنا نوشت:

یک هفته نامه آلمانی گزارش داد: ˈدیوید کامرون ˈ نخست وزیر انگلیس شرکای اروپایی خود را تهدید کرده که در صورت ریاست ˈژان کلود یونکرˈ در کمیسیون اروپا از این اتحادیه خارج شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از برلین، هفته نامه ˈدر اشپیگلˈ به نقل از یک منبع نزدیک به شرکت کنندگان در نشست سران اتحادیه اروپا که سه شنبه گذشته در بروکسل برگزار شد، به نقل از کامرون اعلام کرد: انتخاب یونکر دولت انگلیس را بی ثبات خواهد کرد و لندن مجبور می شود همه پرسی حضور در اتحادیه اروپا را پیش از زمان اعلام شده برگزار کند. در صورت برگزاری این همه پرسی، مردم از باقی ماندن در اتحادیه اروپا انصراف خواهند داد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در مورد این خبر و در مورد موضع دولت انگلیس در باره یونکر و سایر نامزدهای احتمالی پست ریاست کمیسیون اروپا، اظهار نظر نکرده است.

بر پایه گزارش در اشپیگل که خلاصه آن دیروز (شنبه) منتشر شد، کامرون در بروکسل در مورد یونکر گفت: او به دهه 80 تعلق دارد و نمی تواند مشکلات پنج سال آینده را حل کند.

این گزارش افزود: در پی انتخابات پارلمان اروپا که یکشنبه گذشته پایان یافت، محافظه کاران از سایر گروه ها پیشی گرفتند و یونکر لوکزامبورگی را که پیشتر ریاست گروه وزرای دارایی اتحادیه اروپا را برعهده داشت به عنوان نامزد خود برای ریاست کمیسیون این اتحادیه معرفی کردند.

در حالی که هلند، سوئد و فنلاند در مورد انتخاب یونکر مردد هستند، ˈ آنگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان روز جمعه از یونکر حمایت کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =