واحدمرکزی خبر نوشت:

یک مقام ارشد دولت چین روز شنبه اعلام کرد این کشور و سایر کشورهای منطقه آسیا اقیانوس آرام، در خصوص تحکیم هر چه بیشتر اتحاد میان آمریکا و ژاپن احساس نگرانی می کنند.
این اظهارات از سوی «وانگ گوان جونگ» معاون ستاد ارتش آزادی بخش خلق چین پس از آن مطرح شد که «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا اتهاماتی را علیه چین مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از سنگاپور، وانگ در این باره اعلام کرد اتحاد نظامی، مفهومی کهنه است که به قرن بیستم باز می گردد. وی تاکید کرد «این مفهوم دیگر در قرن بیست و یکم جایی ندارد، به ویژه با توجه به آنکه در دهه دوم قرن بیست و یکم به سر می بریم.»
وانگ همچنین تاکید کرد: «اتحاد نظامی بیشتر یک مانع است تا یک مشوق برای ایجاد ثبات منطقه ای و جهانی. کشورهای منطقه آسیا-اقیانوس آرام همگی عمیقا در خصوص اتحاد آمریکا - ژاپن نگران هستند، به ویژه ادامه تحکیم این ائتلاف.»
«اوه ای سون» پژوهشگر ارشد «دانشگاه فناوری نانیانگ» سنگاپور و معاون سیاسی پیشین نخست وزیر مالزی نیز در این باره اعلام کرد استفاده از تسلیحات و منابع نظامی بیشتر، برای ثبات و امنیت منطقه مفید نخواهد بود.
وی افزود در عوض، توافقات امنیتی منطقه ای از جمله توافقات در چارچوب انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) باید تقویت شود.
به علاوه هیگل در سخنرانی خود به موارد متعدد اعزام نیروهای نظامی و تبادلات نظامی در منطقه آسیا - اقیانوس آرام اشاره کرد و هدف از این اقدامات را افزایش «ثبات منطقه ای» خواند.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه از اقدام ژاپن در رفع ممنوعیت حق مشارکت در دفاع جمعی حمایت و بار دیگر ادعا کرد جزایر مورد اختلاف «دیائویو» بخشی از پیمان دفاعی متقابل میان آمریکا و ژاپن است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =